شناسهٔ خبر: 39539 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

فرماندار دماوند؛

شهرداری‌های شهرستان دماوند از بلندمرتبه‌سازی جلوگیری کنند

ناصر محمودی فرد فرماندار شهرستان دماوند به موضوع بلندمرتبه‌سازی در شهرهای شهرستان اشاره کرد و افزود: باید بلند مرتبه‌سازی توسط شهرداری‌ها جدی گرفته شود و طبق مصوبات از ایجاد ساختمانهای بلند مرتبه با توجه به امکانات محدود ایمنی و امدادرسانی جلوگیری به عمل آید.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، ناصر محمودی‌فرد فرماندار شهرستان دماوند، گفت: همه شهرداری‌ها ملزم به رعایت قانون در این زمینه هستند و وقتی امکانات برای مدیریت‌بحران محدود است نباید اجازه داد ساختمان‌های بلندمرتبه ساخته شود.

وی با تاکید بر لزوم حساسیت دستگاه‌ها در برابر تهدیدات افزود: باید همه آنچه که مربوط به ایمنی و تهدیدات موجود است جدی گرفته شود.

فرماندار شهرستان دماوند به شهرداری‌های شهرستان تأکید کرد تا ساختمان‌های اصلی و اداری خود را به ژنراتورهای دیزلی تجهیز نمایند تا در صورت بروز بحران و قطع برق هم خود شهرداری ها و هم مردم بتوانند از این راه جایگزین بهره مند شوند.

وی به ایسنا، گفت: هلال‌احمر شهرستان، سوله‌های خوبی را در مجموعه خود دارد که باید به سرعت مشکلات این سوله‌ها از جمله گاز رسانی و آب با همکاری دیگر دستگاه‌ها مرتفع شود تا بتوان در مواقع بحران از این سوله‌ها در جهت اسکان اضطراری بهره برد.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به اهمیت بهره‌گیری از انرژی‌های‌نو در سطح شهرستان دماوند تاکید کرد و ادامه داد: ۱۵ هکتار زمین به منظور اجرای سیستم‌های انرژی‌خورشیدی در دماوند اختصاص پیدا کرده است و این رویداد مهم در شهرستان دماوند با جذب سرمایه‌گذار در منطقه سربندان در حال اجرا است و طی ماه‌های آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.

محمودی‌فرد اظهارکرد: در اجرای این طرح بخش‌هایی برای توسعه نیز پیش‌بینی شده و می‌توان با استفاده از انرژی خورشیدی کمبود برق را جبران کرد و همچنین این موضوع  می‌تواند جایگزین خوبی برای جبران برق در مواقع بحران باشد./

نظر شما