شناسهٔ خبر: 39581 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

بنچاری خبر داد:

بارگیری نخستین محموله میوه و تره‌بار از اسکله بندر دیر به سه فروند شناور

محمدمهدی بنچاری مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: نخستین محموله میوه، تره‌بار و سبزیجات به وزن ۳۵۰ تن از اسکله بندر دیر به سه فروند شناور بارگیری شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر، محمدمهدی بنچاری با بیان اینکه زیرساخت‌های بنادر استان بوشهر برای فعالیت‌های تجاری افزایش یافته است، گفت: بنادر استان بوشهر ظرفیت بالایی در امر تجارت دریایی و تخلیه و بارگیری کالا دارند و این در حالی است که توسعه زیرساخت‌ها در دستور کار قرار دارد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر با بیان اینکه بنادر استان بوشهر کمترین فاصله با بنادر کشور قطر را دارند، افزود: بنادر جنوبی استان بوشهر کمترین فاصله با قطر دارند به طوری که نزدیک‌ترین بندر کشور به قطر بنادر عسلویه و نخل تقی با فاصله ۱۴۸ مایل دریایی است.

بنچاری با اشاره به اینکه بازرگانان استان بوشهر با کشور قطر دارای ارتباط تجاری دیرینه هستند، افزود: بنادر  استان بوشهر توانایی و ظرفیت لازم برای صادرات مواد غذایی به قطر دارند که بنادر دیر، عسلویه و نخل‌تقی از زیرساخت‌های مناسبی در این راستا برخوردار هستند.

وی با اشاره به اینکه بندر تجاری دیر از جمله بنادر جنوب استان بوشهر است که توسعه زیرساخت‌های بندری در این بندر در دستور کار است، تصریح کرد: سال گذشته همزمان با ایام‌الله دهه فجر پروژه‌های زیادی به بهره‌برداری رسید که مجموع اعتبارات تخصیص یافته پروژه‌های افتتاحی در این بندر هزینه‌ای افزون بر ۹۹ میلیارد و ۸۵۰ میلیون ریال است.

بنچاری اجرای پروژه ساختمان انبار با اعتبار ۳۶ میلیارد ریال را از جمله طرح‌های اجرا شده دانست و بیان کرد: احداث سر درب ورودی بندر با اعتبار ۳.۲ میلیارد ریال، محوطه‌سازی بندر با اعتبار ۶۰ میلیارد ریال و احداث ساختمان سرویس‌های بهداشتی با اعتبار ۶۵۰ میلیون ریال بوده است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر از صدور نخستین محموله از بندر دیر خبر داد و گفت: نخستین محموله میوه، تره‌بار و سبزیجات به وزن ۳۵۰ تن از اسکله بندر دیر به سه فروند شناور بارگیری شد.

نظر شما