به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر، مسعود قاسمیان معاون فنی و نگهداری این اداره کل در این باره گفت: این شمار شناور در سالهای ۹۲ تا ۹۵ در کانال ورودی و خروجی بندر گناوه غرق و رها شدهاند که وجود طولانیمدت این شناورهای مغروق در این کانال سبب ایجاد مشکلاتی در تردد شناورها در این بندر شده بود.
وی اضافه کرد: وجود ۳۱ شناور غرق شده مشکلاتی از جمله کاهش ایمنی تردد دریانوردی، بروز تصادف شناورها، نارضایتی شرکتهای کشتیرانی و دریانوردان فعال در منطقه، افزایش تدریجی ورود آلایندهها از شناورها به محیط آبی و به دنبال آن بروز مخاطرات محیط زیستی را در پی داشته است.
قاسمیان افزود: دریافت گزارشهای متعدد از سوانح دریایی در کانال بندر گناوه، خارجسازی ۳۱ فروند لنج مغروقه را در دستور کار معاونت فنی و نگهداری اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر قرار داد.
وی گفت: در این ارتباط پس از گرفتن سند تأمین دلیل از مراجع قضایی، بازدیدهای میدانی توسط کارشناسان معاونت فنی و نگهداری و نمایندگان مشاور پروژه آغاز شد و با برگزاری تشریفات استعلام بهاء، یکی از پیمانکاران بومی بندر گناوه به عنوان پیمانکار پروژه انتخاب شد.
قاسمیان ادامه داد: سپس موقعیت لنجهای مغروقه به منظور شروع عملیات خارجسازی ثبت و پس از عکسبرداری به پیمانکار مربوطه به منظور شروع عملیات خارجسازی تحویل شد.
وی اظهار کرد: این عملیات ابتدا از سمت راست و بیرونی کانال آغاز شد و پس از پاکسازی در بخش سمت چپ کانال به اتمام رسید و لاشههای خارج شده به محل از پیش تعیین شده منتقل شدند.
نظر شما