شناسهٔ خبر: 39633 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل خبر داد:

کاهش ۸۰ کیلومتری مسیر جاده‌ای اردبیل به تهران با تکمیل جاده کلور به درام

راهسازی مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: با تکمیل جاده کلور به درام در شهرستان خلخال شاهد کاهش ۸۰ کیلومتری در مسیر جاده‌ای اردبیل به تهران خواهیم بود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل، محبوب حیدری مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل در جلسه بررسی مسائل و مشکلات حوزه راه و شهرسازی شهرستان خلخال که با حضور دکتر خالقی نماینده مردم شهرستان‌های خلخال و کوثر در مجلس، فرماندار شهرستان و دیگر مسؤولین شهرستان با اعلام این مطلب افزود: از مجموع ۱۶ کیلومتر عملیات بهسازی و بازیافت سرد محورخلخال–اسالم وخلخال–پونل ۴ کیلومتر به اتمام رسیده و ۶ کیلومتر با پیشرفت فیزیکی ۴۵ درصد در حال اجرا بوده که مابقی در سال ۹۷ به پایان خواهد رسید.

وی گفت: از ۵۲ کیلومتر کل پروژه عملیات راهسازی جاده توریستی محور شال–ماجولان ۲۲ کیلومتر از طول مسیر در حوزه استحفاظی استان اردبیل و مابقی در حوزه استان گیلان بوده که در حال حاضر ۷ کیلومتر از طول مسیر آماده آسفالت بوده و مابقی در حال اجرای عملیات احداث و بهسازی است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل تصریح کرد: با تکمیل محور شال–ماجولان ضمن کاهش طول و زمان سفر موجب برقراری ارتباط مناسب و تأمین دسترسی مطلوب شده و سرعت و ایمنی حمل و نقل کالا و مسافر را افزایش داده و سبب افزایش قدرت تولید، موجبات توزیع بیشتر سرمایه به بخش‌های کشاورزی و صنعتی شده و باعث رشد اقتصادی و اجتماعی و علمی منطقه خواهد شد.

حیدری به مسیر جاده کلور به درام اشاره کرد و افزود: ۳۰ کیلومتر از طول مسیر جاده کلور به درام در حوزه راه و شهرسازی استان اردبیل قرار گرفته و ۲۰ کیلومتر آن در حوزه راه و شهرسازی استان زنجان است

وی گفت: جاده کلور به درام از جاده‌های بسیار زیبا، ایمن و بدون کولاک و برف کشور در حاشیه رود قزل‌اوزن است که با تکمیل و بهره‌برداری از این جاده شاهد کاهش ۸۰ کیلومتری در مسیر جاده‌ای اردبیل به تهران خواهیم بود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل افزود: از اهداف اجرای این پروژه می‌توان به کاهش طول سفر با مرکز کشور، ارتباط سریع استان اردبیل با استان‌های هم‌جوار و مرکز کشور، کاهش سوخت، ارتباط سریع استان‌های غرب کشور با استان‌های شمال کشور اشاره کرد و از اثرات این طرح ضمن کاهش تصادفات جاده‌ای در طول این مسیر در خصوص شاخص‌های اجتماعی، اقتصادی، توریستی، صنعتی استان و حمل کالاهای ترانزیتی و محصولات کشاورزی و عبور مسافرین تأثیر بسزایی خواهد داشت.

لازم به ذکر است در این جلسه مقرر شد شهرداری خلخال در خصوص بازنگری بافت تاریخی شهر خلخال در اسرع وقت نسبت به عقد قرارداد با مشاور ذیصلاح با هماهنگی سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان اقدام نماید.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل سپس در ادامه سفر به شهرستان خلخال از پروژه‌های در حال اجرا حوزه راه و شهرسازی در سطح شهرستان بازدید کرد.

نظر شما