شناسهٔ خبر: 39634 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

هشتمين دوره محفل انس با قرآن كريم در شركت راه آهن برگزار شد

جلسه هشتمين دوره محفل انس با قرآن كريم با حضور قاريان و حافظان قرآني و مديرعامل و مديران راه آهن برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی راه آهن جمهوری اسلامی ایران؛ حجت الاسلام و المسلمین محمد علی بیاتی مشاور مدیر عامل و مدیر پروژه تحول فرهنگی در استفاده از راه آهن در سفرها با اشاره به قرآن به عنوان موضوعی اساسی در مجامع بین المللی و در دنیا گفت: اهمیت این موضوع به اندازه ای است كه در ماه مبارك رمضان نازل شده است.

وی با بیان اینكه سخن از قرآن و اهمیت و عظمت آن نامحدود است؛ بیان كرد: قران تنها در تلاوت خلاصه نمی شود بلكه باید به مدیریت قرآنی برسیم.

مشاور مدیر عامل و مدیر پروژه تحول فرهنگی عنوان كرد: فهم مفاهیم قرآن اصل مهم و اساسی است و موجب قدرتمندی و توانایی انسان در دنیا و آخرت می شود.

وی با بیان اینكه قرآن به ما می آموزد كه در محیط كار با تلاش بیشتری به كشور و مملكت خود خدمت كنیم، گفت: در آیات قرآنی به كلمه تلاش بسیار اشاره شده است و این دور نگه داشتن انسان از كاهلی است.

حجت الاسلام و المسلمین بیاتی افزود: ارزش دنیا و آخرت انسان در تلاش و دوری از سستی و تنبلی است بنابراین عزت و آبرومندی هر انسانی در گرو تلاش و كوشش در جهت ایجاد آرامش خود و دیگران است.
وی به خرد جمعی كه یكی از اقسام مدیریت قرآنی محسوب می شود، اشاره كرد و گفت: استفاده از افكار جمعی در فعالیت های سازمانی یكی از ضرورت ها به شمار می رود .

در ادامه عزیزی حافظ قرآن و روانشناس نیز به تاثیر قرآن در زندگی هر انسانی اشاره كرد و گفت: در صورتی كه انسان ها سبك زندگی قرآنی را در پیش گیرند می توانند باورهای ذهنی خود را اصلاح كنند و از كسالت و بیهودگی خلاص شوند.

وی به فرمول های اصلی و اساسی در زندگی كه براساس مفاهیم قرآنی استخراج شده ، اشاره كرد و گفت: مقایسه نكردن زندگی خود با دیگران، قضاوت نكردن اتفاقات و حوادث زندگی خود، شاكر بودن و زندگی كردن برای رسیدن به كمال معنوی از فرمول های اصلی برای دستیابی به آرامش معنوی در دنیا و آخرت است.

جواد فروغی حافظ و مبلغ قرآن در مجامع بین المللی از دیگر مهمانان در این محفل بود كه با اشاره به وظیفه سنگین راه آهن در خدمت رسانی به مردم اظهار داشت: حركت منظم و دقیق قطارها مدیون افرادی است كه شبانه روز برای ایجاد امنیت در سفرهای راه آهنی از هیچ كوششی دریغ نمی كنند.

وی افزود: تمام كسانی كه برای سفر امن ریلی تلاش می كنند باید قدر خود را بدانند زیرا در قرآن كریم بارها به راه های زمینی و دریایی اشاره شده است .

این مبلغ قرآنی اضافه كرد: كرامت انسانی را در زندگی خود فراموش نكنیم و با نیروی عقل و فكر از آن مراقبت كنیم.

وی راه آهن را حركت، تلاش و سختی برای رسیدن به مقصد عنوان كرد و گفت: دین اسلام به حركت و تلاش بسیار تاكید دارد بنابراین باید ضمن قدرشناسی فرصت ها در جهت آینده ای روشن قدم برداریم.

برچسب‌ها:

نظر شما