شناسهٔ خبر: 39638 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

در نشست شورایعالی هماهنگی ترابری:

متولی ایجاد و بهره‌برداری از بنادر خشک مشخص شد/ تصمیم‌گیری پیرامون طرح شهرسازی ریل‌پایه/ پیگیری مساله رانندگان ایرانی گرفتار در ترکمنستان

جلسه یکصدو نودو سومین نشست شورایعالی هماهنگی ترابری کشور با دستورکار تصمیم‌گیری پیرامون طرح شهرسازی ریل‌پایه آغاز و با بررسی مسأله رانندگان ایرانی زندانی در ترکمنستان پایان یافت.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، یکصدو نودو سومین نشست شورایعالی هماهنگی ترابری کشور به ریاست عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی و با حضور و مشارکت اعضا برگزار شد و پس از بحث و بررسی پیرامون دستورکار، جمع‌بندی‌های زیر حاصل شد.

در ابتدای این جلسه مصوبات پیشین شورایعالی هماهنگی ترابری کشور مورد بررسی قرار گرفت و هر یک از دستگاه‌ها درخصوص مصوبات اظهار نظر کردند.

بر همین اساس مقرر شد سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مطالعه‌ای در خصوص آمار مقایسه‌ای مسیرها و کامیون‌های داخلی و خارجی و کرایه آنها و همچنین تحلیل وضعیت مالکیت، تولید و واردات کامیون انجام دهد.

در این جلسه هم چنین سند توسعه مبتنی بر حمل‌ونقل همگانی توسط مشاور ارائه و قرائت شد.

به گفتهٔ عباس آخوندی از دستاوردهای این طرح عدالت‌محوری، آمایش سرزمین و کاهش آلودگی محیط زیست در شهرهای پرجمعیت است.

مقرر گردید قبل از ابلاغ سند،نظرات دستگاه‌ها ظرف دو هفته برای جمع بندی به دبیرخانه ارسال شود.

در این جلسه هم چنین موضوع تصمیم‌گیری در خصوص جایگاه دبیرخانه ستاد مدیریت بنادر خشک مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت. مقرر گردید موضوع تأسیس بنادر خشک، تنظیم مقررات و هماهنگی دستگاه‌ها در معاونت حمل‌ونقل و مدیریت بهره‌برداری در شرکت راه‌آهن متمرکز شود.

مسأله رانندگان ایرانی زندانی در ترکمنستان دیگر دستور کار نشست شورای عالی هماهنگی ترابری بود.

در این جلسه وزارت امور خارجه گزارشی مبنی بر رایزنی‌های دیپلماتیک انجام شده برای آزادی و تبادل زندانیان ارائه نمودند. همچنین مقرر شد برای پیشگیری از قاچاق مواد مخدر سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با همکاری گمرک گزارشی از تجهیزات مورد نیاز در مبادی زمینی به شورا ارائه نمایند.

برچسب‌ها:

نظر شما