شناسهٔ خبر: 39639 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان گلستان خبر داد:

اجرای پروژه‌های ساماندهی حاشیه شهرهای گرگان و گنبدکاووس

بافت فرسوده گلستان مدیرکل راه و شهرسازی استان گلستان از اجرا شدن ۱۰ پروژه در حوزه ساماندهی حاشیه شهرهای گرگان و گنبد در استان گلستان با هدف بازآفرینی شهری در سال جاری خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان گلستان، ابراهیم مبارک قدم در گفتگو با پایگاه خبری این اداره کل گفت: این ۱۰ پروژه در محلات هدف دو شهرستان استان گلستان مصوب و با هزینه‌ای بالغ بر ۶ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان از محل اعتبارات شرکت عمران و بهسازی شهری ایران در سال ۹۶ اجرایی می‌شود.

وی افزود: تمامی این اقدامات با هدف هویت بخشی و افزایش تعلق محلی و ارتقای کیفیت زندگی در محلات اجرایی می‌شود و این‌گونه اقدامات به افزایش مشارکت مردم در ساماندهی محلات کمک خواهد کرد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان گلستان ادامه داد: محله‌های «سیدآباد»، «بدلچه» و «افغان آباد» در سکونت‌های غیررسمی شهر گنبدکاووس و «قلعه حسن» و «انجیرآب» در مرکز استان به عنوان محلات هدف اجرای طرح در سال جاری تعریف شده است.

وی ادامه داد: این پروژه‌ها با هماهنگی شرکت عمران و بهسازی کشور مراحل مقدماتی خود را آغاز کرده و هم‌اکنون در مرحله انتخاب پیمانکار در اداره کل راه و شهرسازی استان گلستان است.

این مقام مسئول افزود: تمامی این پروژه‌های با مصوبه ستاد بازآفرینی استانی اجرایی می‌شود.

وی اظهار امیدواری کرد با اتمام این پروژه‌ها در حاشیه شهر گرگان و گنبد شاهد رشد، تحرک و توانمندسازی و بازآفرینی محلات باشیم و برنامه‌های اجرایی را برای محلات دیگر در شهرهای دیگر استان نیز آغاز کنیم.

نظر شما