شناسهٔ خبر: 39674 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

امیرانی خبر داد:

ایجاد سکتور جدید برای پوشش پروازهای عبوری قطر

آسمان ایران مدیرکل ارتباطات و ناوبری از تقسيم‌بندی سکتور چهار مرکز کنترل فضای کشور به دو سکتور ۴ و ۴.۵ برای پوشش بهتر پروازهای عبوری قطر از آسمان ایران خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی محمد امیرانی با اشاره به افزایش حجم پروازهای عبوری قطر از آسمان ایران طی روزهای اخیر گفت: پوشش حجم افزوده شده پروازی نیازمند امکانات فنی تا بتواند لود پروازی را میان متخصصان مرکز کنترل تقسیم کند که برای رفع این نیاز کارشناسان اداره‌کل ارتباطات و ناوبری طی سه روز(۱۷ تا ۱۹ خرداد) اقدام به تقسیم‌بندی سکتور ۴ به دو سکتور ۴ و ۴.۵ کردند.

وی با بیان اینکه سکتور ۴ به منطقه جنوب ایران و مرز هوایی با قطر اختصاص دارد، ادامه داد: برای تقسیم‌بندی این سکتور می‌بایست فرکانس در سایت RCAG کوه کور لار تغییر و تجهیزات فنی سکتور نیز تقسیم می‌شد.

به گفته مدیرکل ارتباطات و ناوبری، با توجه به دستورالعمل‌های ایکائو فرکانس این سایت تغییر یافت. هچنین کارشناسان ارتباطات و ناوبری اداره‌کل فرودگاه لارستان تغییرات مقدماتی را انجام دادند و روز جمعه(۱۹ خردادماه) نیز کارشناسان اداره‌کل ارتباطات و ناوبری با حضور در این سایت تغییرات نهایی را اعمال کردند.

وی به روابط‌عمومی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران گفت: خوشبختانه با تایید همکاران مرکز کنترل فضای کشور٬ سکتور ۴.۵ تحویل داده شد و اکنون این سکتور جدید عملیاتی است تا بتواند متخصصان مراقبت پرواز در هدایت بهتر پروازهای این بخش را یاری کند.

امیرانی با بیان اینکه تمام این تلاش‌ها بر پایه دانش بومی و بر اساس داشته‌ها و تجهیزات موجود، بدون صرف هزینه‌ صورت گرفته است، تصریح کرد: با توجه به چند برابر شدن پروازهای روزانه مسیر قطر، ظرفیت راداری در جنوب ایران تغییر نکرده است و كارشناسان اين‌ اداره‌كل با تحمل زحمات مضاعف، پردازش سيستم‌هاي پروازهاي عبوري قطر را انجام مي‌دهند.

نظر شما