شناسهٔ خبر: 39687 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در آذربایجان‌شرقی برگزار شد:

جزئیات برگزاری دومین جلسه کارگروه مخاطرات زلزله، لغزش لایه‌های زمین، مسکن و شهرسازی

یوسف محمدزاده سرپرست مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی اداره کل گفت: دومین جلسه کارگروه مخاطرات زلزله، لغزش لایه‌های زمین، ابنیه، مسکن و شهرسازی استان آذربایجان‌شرقی روز یکشنبه ۲۱ خردادماه برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان آذربایجان‌شرقی، یوسف محمدزاده سرپرست مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی اداره کل گفت: دومین جلسه کارگروه مخاطرات زلزله، لغزش لایه‌های زمین، ابنیه، مسکن و شهرسازی استان روز یکشنبه ۲۱ خردادماه برگزار شد.

بگفته وی در این جلسه که با حضور بیت‌اللهی دبیر کارگروه ملی مخاطرات زلزله، لغزش لایه‌های زمین، ابنیه، مسکن و شهرسازی و سایر اعضاء در محل سالن اجتماعات اداره کل راه و شهرسازی استان برگزار شد، ابتدا گزارشی از عملکرد مصوبات جلسه گذشته توسط دبیرخانه کارگروه ارائه، سپس آخرین اقدامات انجام یافته در خصوص تدقیق نقشه گسل‌های تبریز توسط سازمان زمین‌شناسی منطقه شمالغرب کشور تشریح شد.

در ادامه هم دو تن از اعضای هیات علمی دانشگاه تبریز به بیان نتایج و بروندادهای تحقیقات و برخی از پایان‌نامه‌های دانشجویی در زمینه گسل‌های منطقه شمالغرب و کلان‌شهر تبریز پرداختند.

در پایان نیز پس از بحث و بررسی و استماع نقطه نظرات حاضرین پیرامون دستورات جلسه تصمیماتی اتخاذ شد که از جمله آن‌ها می‌توان به لزوم اعلام به‌موقع موقعیت و عمق حفاری‌ها و گودبرداری‌های مربوط به پروژه‌های ساختمانی (قبل از هرگونه اقدام عمرانی) توسط سازمان نظام‌مهندسی استان از طریق مهندسین ناظر پروژه‌ها به سازمان زمین‌شناسی منطقه شمالغرب کشور به منظور بازدید میدانی و تکمیل بانک اطلاعات زمین‌شناسی مربوطه و کاربرد آن در مطالعات زمین‌شناسی و ژئوتکنیک، تأکید دوباره بر همکاری تمامی مراکز علمی و دستگاه‌های اجرایی در پیشبرد طرح تدقیق نقشه گسل‌های کلان‌شهر تبریز، ارائه آخرین نقشه‌های رقومی حاوی موقعیت شریان‌های حیاتی و مراکز و تأسیسات زیرساختی توسط دستگاه‌های ذیربط به سازمان زمین‌شناسی منطقه شمالغرب کشور به منظور استفاده و جانمایی در نقشه‌های طرح تدقیق و ... اشاره کرد.

همچنین در این جلسه بر برگزاری جلسات کمیته تخصصی تدقیق نقشه گسل‌های تبریز با حضور اساتید دانشگاه‌ها و صاحب‌نظران امر و کارشناسان مطلع دستگاه‌های ذیربط به منظور همفکری و هماهنگی‌های لازم  برای نهایی شدن موقعیت دقیق گسل‌های تبریز با اولویت گسل شمال تبریز تأکید شد.

نظر شما