شناسهٔ خبر: 39724 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

لاهوتی مطرح کرد؛

ضعف عملکردی شورای شهر چهارم و گزارش مبهم حسابرسی شهرداری تهران/ شورا موظف به انتخاب حسابرس خبره و متعهد است

مهرداد لاهوتی رئیس فراکسیون مدیریت‌شهری و روستایی مجلس با تاکید بر وظیفه قانونی شوراها جهت انتخاب حسابرس دقیق، گفت: ارایه گزارش‌های مبهم حسابرسی شهرداری نشان از ضعف عملکرد شورای شهر دارد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مهرداد بائوج لاهوتی در خصوص وجود ابهامات بسیار در گزارش‌های حسابرسی شهرداری تهران، گفت: حسابرسی از عملکرد مالی شهرداری وظیفه قانونی شوراهاست، از این رو شوراها باید از حسابرسان معتمد، کارشناس و خبره استفاده کنند.

نمیانده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: ارایه گزارش‌های حسابرسی مملو از ابهام و غیر دقیق به عملکرد ضعیف شوراها باز می گردد بنابراین اعضای شوراها به جای انتقاد از این موضوعات باید در انتخاب حسابرس توجه بسیار داشته باشند.

وی افزود: قانونگذار این اختیار را به شورای شهر داده که از عملکرد شهرداری حسابرسی کند، بنابراین ضعف در حسابرسی قطعا ضعف شورا را نشان می‌دهد.

رئیس فراکسیون مدیریت شهری و روستایی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه شهرداری در تدوین گزارش حسابرسی حق دخالت ندارد، به خانه ملت، گفت: در صورتی که شوراهای شهر به وظیفه قانونی خود پایبند و دقیق باشند به سایر امور مالی شهر کمک خواهند کرد، در حقیقت گزارش‌های حسابرسی دقیق موجب شفافیت مالی شهرداری‌ها خواهد شد.

پیش‌تر نیز، رحمت‌اله حافظی رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات‌شهری شورای شهر تهران گفت: گزارش حسابرسی تلفیقی صورت‌های مالی شهرداری تهران در سال 91 ابهامات زیادی دارد./

نظر شما