شناسهٔ خبر: 39735 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس راه و شهرسازی نهاوند خبر داد:

اتمام پروژه‌های مسکن مهر نهاوند در استان همدان تا پایان تیرماه

مسکن مهر نهاوند رئیس راه و شهرسازی نهاوند استان همدان با بیان اینکه در حال حاضر مشکل اصلی پروژه‌های مسکن مهر نهاوند بحث آورده متقاضیان است، گفت: پروژه‌های مسکن مهر نهاوند تا پایان تیرماه به اتمام می‌رسد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان همدان، عمید الوند گفت: در سال ۸۴ در شهرستان نهاوند دو هزار ۹۷۴ واحد مسکن مهر کلنگ زنی شد که این پروژه‌های مسکن مهر در شهرستان شامل هزار و ۳۸۵ واحد مسکن مهر سه‌جانبه، ۴۳۵ واحد مسکن مهر تعاونی و هزار و ۱۵۰ واحد مسکن مهر خود مالکین است.

الوند افزود: از تعداد ۲ هزار و ۹۷۴ واحد مسکن مهر نهاوند تاکنون دو هزار و ۷۴۵ واحد به مالکان واگذار شده است و ۲۲۹ واحد باقی‌مانده شامل ۳۵ واحد مسکن مهر باروداب، ۱۱۰ واحد مسکن مهر جهاد و ۸۴ واحد مسکن مهر شهرک شهید حیدری است.

الوند بیان کرد: در حال حاضر از تعداد ۳۰۰ واحد مسکن مهر باروداب تاکنون ۲۶۵ واحد تحویل داده شده است و ۳۵ واحد باقی‌مانده نیز پیگیری خود متقاضیان را می‌طلبد و زیرسازی (جدول‌کشی و آسفالت) و محوطه‌سازی این ۳۰۰ واحد نیز در دست اقدام قرار دارد.

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان نهاوند عنوان کرد: مسکن مهر ۱۴۰ واحدی جهاد نیز به اتمام رسیده است و ۳۵ نفر نیز ساکن شده‌اند و در حال حاضر بحث نماکاری یکی از بلوک‌ها و محوطه‌سازی این ۱۴۰ واحد باقی‌مانده است.

الوند به مسکن مهر شهرک شهید حیدری اشاره کرد و گفت: مسکن مهر شهرک شهید حیدری ۸۴ واحد است که در حال حاضر ۹۲ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و نازک‌کاری و محوطه‌سازی این پروژه نیز باقی‌مانده است.

وی به مشکلات مسکن مهر نهاوند اشاره کرد و افزود: بحث دستگاه‌های خدمات رسان یکی از مشکلات مسکن مهر نهاوند بود که با ورود اداره کل راه و شهرسازی استان به این موضوع، مشکل موجود حل شد و در حال حاضر مشکل اصلی پروژه‌های باقی‌مانده مسکن مهر نهاوند بحث آورده متقاضیان است که آورده ریالی آن‌ها کم است و متقاضیان در این زمینه اقدامات لازم را انجام نمی‌دهند.

رئیس راه و شهرسازی نهاوند با بیان این‌که مردم باید نسبت به آورده خود هر چه سریع‌تر اقدام کنند، تصریح کرد: طبق نامه‌های وزارت راه و شهرسازی و با هماهنگی دادگستری شهرستان به مالکین مسکن مهر اخطار داده می‌شود، در صورتی که ظرف مدت‌زمان مشخص نسبت به پرداخت بدهی و قسط‌بندی وام خود اقدام نکنند مسکن‌ها را به متقاضیان دیگر واگذار خواهیم کرد.

الوند با اشاره به این‌که در سال‌های اخیر قیمت مصالح و به تبع آن قیمت مسکن مهر نیز افزایش یافته است، افزود: با توجه به این‌که افزایش قیمت مصالح طی سال‌های اخیر باعث افزایش قیمت مسکن مهر نیز شده است و مالکین این مسکن‌ها ممکن است قادر به پرداخت سهم خود نباشند که وام این مسکن‌ها را افزایش خواهیم داد تا مالکین با مشکل مواجهه نشوند.

وی تأکید کرد: تلاش خواهیم کرد تا پایان تیرماه امسال این پروژه‌های باقی‌مانده مسکن مهر نهاوند را به اتمام برسانیم و از مالکین مساکن مهر مورد نظر تقاضا داریم هر چه سریع‌تر نسبت به آورده سهم خود و قسط‌بندی وام خود اقدام کنند

نظر شما