شناسهٔ خبر: 39750 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

با حضور مسئولان انجام شد:

گسترش همکاری‌های وزارت راه و شهرسازی و وزارت بهداشت با امضای تفاهم‌نامه/ کنترل و ممانعت از ورود بیماری‌های همه‌گیر از طریق مرزهای دریایی

تفاهم با هدف کنترل و ممانعت از ورود بیماری‌های همه‌گیر از طریق مرزهای دریایی و بنادر کشور وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با سازمان بنادر و دریانوردی تفاهم‌نامه همکاری امضا کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی مراسم امضای تفاهم‌نامه همکاری مشترک با حضور محمد سعیدنژاد معاون وزیر راه و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی و همچنین علی‌اکبر سیاری معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ظهر امروز در محل وزارت بهداشت برگزار شد.

این تفاهم‌نامه که به امضای محمد سعیدنژاد و علی اکبر سیاری رسید بر گسترش همکاری‌ها در راستای ممانعت از ورود بیماری‌های همه‌گیر از مرزهای دریایی به کشور تأکید دارد.

این تفاهم‌نامه که در ۸ ماده به امضای طرفین رسید بر توسعه همکاری‌های مشترک بهداشتی در راستای مقررات بین‌المللی بهداشتی تأکید دارد.

بهره‌مند شدن طرفین از توانمندی‌های علمی و فنی در راستای مقررات بین‌المللی بهداشتی و همچنین همکاری در زمینه تألیف و تدوین مواد آموزشی از قبیل کتب، نشریات و جزوات از موضوعات مطرح شده در این تفاهم‌نامه است.

براساس این تفاهم‌نامه وزارت بهداشت مکلف به فعال‌سازی و تقویت ساختارهای اجرایی و تجهیزاتی پایگاه‌های مراقبت بهداشتی مرزی در بنادر کشور می‌شود./

برچسب‌ها:

نظر شما