شناسهٔ خبر: 39789 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

عضو کمیسیون موقت سلامت و محیط زیست شورای شهر:

بازگشت دوباره طرح حفاظت و صیانت از باغ‌ها تاسف‌آور است/ معرفی شهردار و رئیس شورا به‌عنوان مقصران اصلی

برج باغ عضو کمیسیون موقت سلامت و محیط زیست شورای شهر از بازگشت دوباره بخش دوم اصلی طرح حفاظت و صیانت از باغ‌ها در شورای شهر چهارم اظهار تاسف کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از ایلنا در آخرین جلسات شورای چهارم طرح حفاظت و صیانت از باغ‌ها دو شقه شد. بخش اول که محدود به شناسنامه‌دار کردن باغات بود ابلاغ شد؛ اما بخش دوم و اصلی طرح که میزان ساخت و ساز در باغات را محدود می‌کند، به حکم رئیس شورا و با سکوت اعضا دوباره برگشت خورد.

این طرح برای مقابله با مصوبه برج- باغ‌ها که به قول رحمت‌الله حافظی لکه ننگی بر پیشانی شورای شهر است، تهیه شده بود. مصوبه‌ای که همه متفق‌القولند موجب نابودی بخش عمده‌ای از باغات تهران شده وبه آلودگی هوا در پایتخت دامن زده است.

زهرا صدراعظم نوری، عضو کمیسیون موقت سلامت و محیط زیست شورای شهر، در واکنش به برگشت مجدد طرح حفاظت و صیانت از باغ‌ها در شورای شهر چهارم در گفت‌و گو با خبرنگار ایلنا تصریح کرد: برگشت دوباره این طرح واقعاً مایه تاسف است. شورا به عنوان یک نهاد بالا دستی، سیاست‌گذار و ناظر باید مواضع جدی‌تری نسبت به مسائل زیست‌محیطی اتخاذ کند. انتظار می‌رفت شورای شهر رویکرد مثبت‌تری به مسائل زیست محیطی داشته باشد و طرح‌هایی این چنینی مورد حمایت وتایید همه‌جانبه اعضا قرار گیرد.

البته نباید فراموش نکنیم در شورای چهارم؛ اعضای کمیسیون سلامت و محیط زیست تقصیر کار را به گردن شهردار انداخته و قدرت و دیکتاتوری رئیس شورا را مانع اصلی کار می‌دانستند. نوری که خود به عنوان شهردار یکی از مناطق تهران فعالیت کرده است، دراین باره می‌گوید: نباید فراموش کنیم که در هر صورت بخش اجرا در دست شهرداری است و پروانه‌های ساخت و ساز توسط شهرداری صادر می‌شود، در نتیجه شهرداری نقش اصلی را در ساخت و سازهای بی‌قاعده تهران بازی می‌کند. با این حال شورای شهر به عنوان دستگاه ناظری که بودجه را نیز تایین می‌کند، نمی‌تواند به این بهانه از خود سلب مسئولیت کند.

نوری با تاکید بر اینکه شورای چهارم اقدامات مثبتی نیز در زمینه محیط زیست انجام داده است: با تقویت و پررنگ شدن جایگاه ونقش نظارتی شورا ی شهر می‌توان در شورای پنجم از وقوع چنین اتفاقاتی جلوگیری کرد.

اولین شهردار زن پایتخت با اشاره به اینکه تشکیل فراکسیون زنان در در شورای پنجم قطعی است با این حال باید جلسات بیشتری برگزار شود، خاطرنشان کرد: حضور جوانان و زنان در شورای شهر یک ضرورت است و من زمانی که به عنوان شهردار منطقه 7 مشغول شدم 33 سال سن داشتم. در مورد فراکسیون زنان نیزپس از انجام بررسی‌های لازم ساختار این فراکسیون اقدام خواهد شد.

نظر شما