شناسهٔ خبر: 39823 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در محور کندوان آغاز شد:

نصب دوربین کنترل تصویری در تونل کندوان

تونل عملیات نصب ۷ دستگاه دوربین کنترل و پایش تصویری به منظور مدیریت بهتر جریان ترافیک در تونل کندوان محور کرج –چالوس آغاز شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از  روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان البرز، عادل منصور کیائی معاون ایمنی، فنی و بهره‌برداری این اداره کل، با اعلام این خبر افزود: عملیات نصب ۷ دستگاه دوربین کنترل تصویری در تونل کندوان محور کرج – چالوس آغاز شده است و تا قبل از عید فطر به بهره‌برداری می‌رسد.

وی افزود: با توجه به اهمیت تونل کندوان و تردد بالا در این تونل، نصب این دوربین‌ها امکان هدایت جریان ترافیک، بررسی دقیق تردد خودروها و حوادث احتمالی را مقدور می‌سازد.

وی بابیان اینکه عملیات نصب از بیست و یکم خردادماه آغاز شد، افزود: با هماهنگی پلیس‌راه تردد در این تونل به‌صورت مقطعی و بازه‌های زمانی کوتاهی به ترتیب در دو لاین شمال به جنوب و جنوب به شمال متوقف می‌شود که این دسته از اقدامات برای تأمین امنیت بهتر و بیشتر مردم و مسافران لحاظ می‌شود.

منصور کیائی با اشاره به اهمیت استان البرز به دلیل قرارگرفتن در مسیر عبور استان‌های شمالی، غربی و شمال غربی کشور و همچنین همجواری با پایتخت که منجر به داشتن تردد بالا در تمام ایام سال می‌شود، افزود: برای مدیریت بهینه تردد استفاده از ابزارهای حمل و نقل هوشمند بسیار مؤثر و مفید است که در همین راستا تاکنون ۲۵ دستگاه دوربین نظارت تصویری، ۴۲ دستگاه تردد شمار، ۲۱ سامانه ثبت تخلفات رانندگی، ۴ دستگاه تابلوی اطلاع‌رسان (vms) و یک دستگاه تابلوی نمایشگر گرافیکی وضعیت ترافیک استان در محورهای استان نصب و بهره‌برداری شده است.

نظر شما