شناسهٔ خبر: 39827 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون وزیر راه و شهرسازی خبر داد:

دو هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری برای ابر پروژه راه‌آهن اردبیل - میانه

خیرالله خادمی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت توسعه و زیرساخت حمل و نقل کشور گفت: تاکنون بیش از یک هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در پروژه راه‌آهن اردبیل–میانه انجام شده و به همین میزان اعتبار نیاز است تا پروژه تکمیل و راه‌اندازی شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره‌کل راه و شهرسازی استان اردبیل، خادمی در جلسه بررسی آخرین وضعیت پروژه راه‌آهن اردبیل– میانه اظهار کرد: این پروژه از طولانی‌ترین و سخت‌ترین پروژه‌های اجرایی در سطح کشور است که با ۳۰ میلیون مترمکعب خاک‌برداری و ۹ میلیون مترمکعب خاک‌ریزی از پروژه‌های در حال اجراست که با حجم بالای بتن‌ریزی و در قطعات مختلف اجرا می‌شود.

وی افزود: این پروژه بیش از ۲۸ کیلومتر تونل و گالری دارد که در هیچ پروژه‌ای به این تعداد تونل و گالری نداریم.

خادمی اجرای پل‌های خاص و همچنین شرایط اجرایی متفاوت این پروژه را به‌عنوان سخت‌ترین و دشوارترین پروژه ریلی کشور یادآور شد و گفت: نباید برخی از مسئولان فکر کنند که این پروژه بزرگ ریلی کار کوچکی است در حالی که تاکنون برای این پروژه هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری شده و بیش از هزار میلیارد تومان دیگر نیاز است تا این پروژه درمجموع با دو هزار میلیارد تومان ظرف سه تا چهار سال آینده به بهره‌برداری برسد.

معاون وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: اکثر پیمانکاران تراز اول کشور در اجرای این پروژه مشارکت دارند و تنها مشکل اجرای این پروژه کمبود اعتبارات آن است که تلاش می‌کنیم از طرق مختلف نظیر اوراق مشارکت، اسناد خزانه و سایر منابع تأمین کنیم.

وی در ادامه گفت: بر اساس زمان‌بندی اجرای پروژه راه‌آهن اردبیل- میانه ظرف سه سال آینده در حوزه زیرسازی و یکسال بعد نیز در حوزه روسازی تکمیل و راه‌اندازی کنیم.

خادمی تصریح کرد: به طور متوسط هر سال ۲۵۰ میلیارد تومان باید به این پروژه تزریق شود تا در وعده چهارساله بتوان راه‌آهن اردبیل – میانه را تکمیل و به بهره‌برداری رساند.

مدیرعامل شرکت توسعه و زیرساخت حمل و نقل کشور از اتمام بسیاری از پروژه‌های ریلی کشور در سال جاری خبر داد و گفت: با افتتاح این پروژه‌ها زمینه جذب اعتبارات بیشتر برای پروژه راه‌آهن اردبیل-میانه فراهم می‌آید که این کار در اولویت وزارت راه و شهرسازی است.

نظر شما