شناسهٔ خبر: 39843 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری زنجان خبر داد:

برنامه‌ریزی برای اصلاح ۴۷ نقطه حادثه‌خیزدر محورهای استان/ واگذاری با تسهیلات خودروهای طرح توسعه ناوگان حمل‌ونقل روستایی

ایرج دست نشان مدیرکل راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای زنجان گفت: تا امروز اصلاح حدود ۴۷ نقطه پرتصادف و حادثه‌خیز در محورهای مواصلاتی استان زنجان در کمیسیون ایمنی مصوب شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای زنجان، ایرج دست‌نشان، مدیرکل راهداری وحمل‌ونقل جاده‌ای استان طی بازدید از تقاطع‌های غیرهمسطح مرشون ابهر، ورودی خرمدره و همچنین عمید‌آباد ابهر گفت: بهره‌برداری ازاین تقاطع‌ها در راستای رفع نقاط حادثه‌خیز و کاهش تلفات جانی و اقتصادی در این شهرستان‌هاست.

دست‌نشان با اشاره به پیشرفت مطلوب این پروژه‌ها افزود: جاده به عنوان یکی از سه عامل اصلی در بروز تصادفات نقش عمده‌ای دارد، به همین خاطر باید همه تمهیدات لازم در خصوص ایمن‌سازی این عامل موثر صورت گیرد، هر چند معتقدیم عامل انسانی هنوز بیشترین عامل سوانح جاده‌ای را به خود اختصاص داده است.

وی با اشاره به اینکه آشکارسازی نقاط پرخطر با تابلو، چراغ چشمک‌زن، خط کشی ویژه و یا نصب گاردریل، از جمله اقداماتی است که برای توجه رانندگان صورت می‌گیرد، تصریح کرد: تا به امروز در حدود ۴۷ نقطه پرتصادف و حادثه‌خیز در محورهای مواصلاتی استان زنجان در کمیسیون ایمنی مصوب شده که اصلاح این نقاط به بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

واگذاری خودروهای سواری پلاک عمومی برای توسعه ناوگان روستایی

خبر دیگر اینکه مدیرکل راهداری وحمل‌ونقل جاده‌ای استان زنجان گفت: درراستای بهره‌مندی ازامکانات فراهم شده ازگسترش وتوسعه ناوگان حمل‌ونقل عمومی روستایی وطی تفاهم‌نامه مشترک سازمان راهداری وحمل ونقل جاده‌ای وشرکت ایران خودرو واتحادیه شرکت‌های تعاونی سواری کرایه بین شهری، تعدادی خودروی سواری سمند پلاک عمومی با تسهیلات ویژه به متقاضیان واگذارمی‌شود.

دست‌نشان افزود: براین اساس متقاضیان می‌توانند نسبت به خرید خودروی سمند پلاک عمومی از طریق دریافت تسهیلات صندوق کارآفرینی امید به مبلغ۸۰ درصد از کل قیمت خودرو و با کارمزد چهاردرصد اقدام کنند.

وی درخصوص فرآیند واگذاری ناوگان گفت: متقاضیان خودروهای موضوع تفاهم‌نامه باید معرفی ‌نامه دهیاری وکارت هوشمند حمل‌و نقل روستایی را در اختیار داشته و با  تعیین مسیر فعالیت و ارائه تعهد مبنی بر فعالیت در حمل‌و‌نقل روستایی از این تسهیلات بهره‌مند شوند.

نظر شما