شناسهٔ خبر: 39880 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

مدیرکل دفتر حمل‌ونقل کالا خبر داد:

اجرای طرح نوبت مجازی حمل كالا (VTS) در پایانه بار بندر امام خمینی(ره)

غلامحسين دغاغله طرح نوبت مجازی حمل كالا پس از اجرای موفق در پایانه بار بندر شهید رجایی، برای دومین بار در پایانه بار بندر امام خمینی (ره) در استان خوزستان به مرحله اجرا درآمد.

به گزارش  پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط‌عمومی سازمان راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای، غلامحسین دغاغله مدیر كل دفتر حمل‌ونقل كالای این سازمان با بیان این خبر اظهار داشت‌: پایانه بار بندرامام خمینی (ره) به عنوان یكی دیگر از پایانه های مهم كشور همیشه مورد توجه رانندگان بوده و سیستمی بودن كلیه فرآیندها باعث شده تا رانندگان به صحت انجام فرآیندها تا حدود بسیار زیادی اطمینان داشته باشند.

وی افزود: با توجه به اینكه مدت زمان اخذ مجوز بارگیری متغیر می باشد این امر سبب می گردد رانندگان پس از اخذ نوبت بین ۴ الی ۱۵ روز (بستگی به وجود بار ) در پایانه بار بندر امام خمینی (ره) انتظارداشته باشند كه با توجه به موقعیت جغرافیایی استان خوزستان تردد در مسیرهای دیگر در زمان انتظار مقرون به صرفه نبوده و همچنین هزینه های ناشی از توقف از جمله معیشت، سوخت، استهلاك، اقساط بانكی و دوری از خانواده  نیز ایجاد نارضایتی برای رانندگان را در پیش خواهد داشت. لذا در راستای رعایت حقوق شهروندی و رضایتمندی رانندگان و جلوگیری از تضییع حقوق آنان،  اجرای طرح نوبت مجازی  در استان خوزستان در دستور كار این سازمان قرار گرفت. 

وی با بیان این كه بر اساس این طرح  رانندگان جهت اخذ نوبت در پایانه بار امام خمینی (ره) نیاز به حضور فیزیكی نداشته و فقط در زمان مقرر جهت اخذ مجوز بارگیری به پایانه مراجعه  می نمایند، افزود: این طرح پس از اجرا در پایانه بار بندر عباس  برای دومین بار در سطح كشور در پایانه بار بندرامام خمینی (ره)  آغاز گردید و رانندگان پس از ثبت نام در سامانه پیامكی پایانه مذكور می توانند با استفاده از تلفن همراه خود با ارسال عدد ۲ به سامانه ۱۰۰۰۴۴۱۴ نوبت خود را رزرو و فقط ۲۴ ساعت قبل از اخذ مجوز بارگیری به بندرامام خمینی (ره) مراجعه نمایند.  

مدیر كل دفتر حمل و نقل كالا بیان كرد:  با اجرای طرح نوبت مجازی در پایانه بار بندرامام خمینی (ره) تاكنون حدود ۱۵ هزار و ۸۷۷ راننده در سامانه ثبت نام نموده اند كه این آمار همچنان در حال افزایش می باشد. در حال حاضر ثبت نام در ۲ شیفت و از ساعت ۷:۳۰ لغایت ۲۳ انجام می پذیرد.

وی افزود: تمام نوبت‌ها به صورت حضوری  ثبت گردیده است كه این تعداد شامل رانندگانی می‌باشد كه براساس عادت همیشگی یا به دلیل عدم آگاهی به استفاده از تلفن همراه و یا برای اولین بار به پایانه بار بندر امام خمینی (ره) آمده‌اند كه مبادرت به اخذ نوبت حضوری می كنند. همچنین  برنامه‌هایی نیز  جهت تسریع در كار برای رانندگان گرامی مد نظر می باشد، كه عبارتست از: استفاده از درگاه پرداخت الكترونیكی و  استفاده از سامانه غیر حضوری جهت تمدید اعتبار پیامك .

دغاغله خاطرنشان كرد: در كنار اجرای این طرح نتایج بسیار خوبی نیز حاصل گردیده از جمله جلوگیری از تردد اضافه ناوگان در محورهای مواصلاتی كشور ( در برخی از محورها به صورت رفت و برگشت)، كاهش مصرف سوخت، جلوگیری از آلودگی هوا، كاهش هزینه سفر، كاهش هزینه استهلاك، افزایش ایمنی در جاده‌ها، حضور بیشتر رانندگان در كانون گرم خانواده و جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی ناشی از عدم حضور و  تامین معیشت در مسیرهای نزدیك محل سكونت در مدت زمان ایجاد شده است.

نظر شما