شناسهٔ خبر: 39885 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری استان خبر داد:

تجهیز ناوگان راهداری اردبیل در سال جاری

علی رحمتی مدیرکل راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای اردبیل گفت: با خرید و جایگزینی ماشین‌آلات جدید، بخشی از ناوگان فرسوده راهداری استان امسال تجهیز و نوسازی می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره‌کل راهداری وحمل ونقل جاده‌ای اردبیــــل، علی رحمتی، مدیرکل راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای استان با اعلام این خبر افزود: بسیاری از ماشین‌آلات سنگین راهداری موجود دراستان عمر مفید خود را از دست داده و این اداره‌کل در تلاش برای خرید و جایگزینی ماشین‌آلات نو به جای ماشین‌آلات قدیمی و نوسازی ناوگان فرسوده راهداری است.

وی با اشاره به کمبود خودروی سبک کمک‌دار در اداره‌کل راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای شهرستان ‌های استان از خرید پنج دستگاه خودرو کمک‌دار تویوتا با اعتباری بیش از ۱۴ میلیارد ریال خبر داد و گفت: این خودروها به‌زودی در اختیار پنج شهرستان استان از جمله خلخال قرار می‌گیرد.

رحمتی با بیان اینکه انجام عملیات برف‌روبی در بیش از هفت ماه از سال در جاده‌های خلخال توان ماشین‌آلات راهداری این شهرستان را کاهش داده، افزود: با وجود محدودیت‌های اعتباری سال گذشته همراه با کاهش نیروی انسانی به دلیل عدم جایگزینی افراد جدید به جای بازنشستگان، راهداران خلخال برف‌روبی جاده‌های این شهرستان را از هفت مهرماه سال ۹۵ آغازکردند و تا دهم اردیبهشت امسال ادامه دادند.

وی گفت: برای نوسازی ناوگان فرسوده راهداری خلخال ۱۴۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است که در صورت تامین این اعتبار بخشی از مشکلات مربوط به فرسودگی ماشین‌آلات راهداری حل و درغیر این صورت با توجه به اضافه‌شدن راهداری راه اصلی خلخال به فیروزآباد به مجموع راه‌های این شهرستان راهداری و برفروبی جاده‌های خلخال در آینده بیش از پیش مشکل خواهد شد.

نظر شما