شناسهٔ خبر: 39890 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

ماه آینده انجام می‌شود:

آغاز عملیات اجرایی راه‌آهن خرمشهر- شادگان- بندر امام

ریل گذاری استاندار خوزستان گفت: با هماهنگی انجام شده، عملیات اجرایی راه آهن خرمشهر- شادگان- بندر امام ماه آینده شروع می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از مانا، غلامرضا شریعتی افزود: با پیگیری‌های استانداری خوزستان، راه آهن جمهوری اسلامی ایران و منطقه آزاد اروند، موانع اجرایی این پروژه زیربنایی برطرف شده است و مشکلی از این حیث وجود ندارد.

وی با بیان اینکه این خط آهن ۱۴۰کیلومتری با مشارکت راه آهن، منطقه آزاد اروند با اعتباری بالغ بر سه هزار میلیارد ریال ساخته می‌شود، افزود: با ساخت این خط آهن یکی از موانع توسعه نیافتگی مناطق ساحلی خوزستان برطرف می شود و زمینه برای سرمایه گذاری مولد در مسیر راه آهن فراهم خواهد شد.

استاندار خوزستان با بیان اینکه این خط آهن با توجه به ساخت چند واحد فولاد سازی در جنوب خوزستان و بندر شادگان و ترانزیت کالا از عراق از اهمیت راهبردی برخوردار است،افزود: اجرای این پروژه ۲ تا ۳ سال به طول خواهد انجامید.

دکتر شریعتی با بیان اینکه این خط آهن از مسیری مردابی و دشوارساخته می‌شود از پایان کار مطالعاتی این پروژه خبر داد.

وی ابراز امیدواری کرد با احداث این خط آهن، هزینه‌های جابجایی و حمل کالا از بنادر استان که هم اکنون بخش مهمی از آن توسط حمل و نقل جاده ای انجام می‌شود کاهش یابد و جاذبه‌های سرمایه گذاری در مناطق ساحلی و بندری استان افزایش یابد.

پیش‌تر ساخت خط آهن خرمشهر- شادگان - بندرامام در شورای عالی اقتصاد به تصویب رسیده بود.

نظر شما