شناسهٔ خبر: 39902 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

محمد سعیدنژاد:

خبرنگاران بازوی اصلی تولید و انتقال خبر و گزارش هستند/ مشتری‌مداری یکی از مشخصه‌های روابط عمومی فعال است

محمد سعید نژاد معاون وزیر راه و شهرسازی مشتری مداری را یکی از مشخصه های روابط عمومی فعال دانست و گفت: خبرنگاران بازوی اصلی تولید و انتقال خبر و گزارش هستند، بنابراین هنر روابط عمومی این است که بتواند یک توازن جدی، فعال و فراگیر با همه این رسانه ها داشته باشد و همه آنها را به یک چشم بنگرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی محمد سعیدنژاد در مراسم معارفه امیرنقی اسماعیلی به‌عنوان مسئول جدید حوزه ارتباطات سازمان بنادر با بیان اینکه یکی از وظایف روابط عمومی‌ها برقراری ارتباط موثر و هدفمند با مردم، مشتریان و کارکنان آن سازمان است، مهندسی افکار عمومی را یکی از کارکردهای اصلی کارگزاران ارتباطات برشمرد و اظهار کرد: در دوره ای به سر می بریم که رفتارها باید دو سویه و مبتنی بر شناخت ذی‌نفعان و درک خواسته ها و مطالبات آنها از سازمان مربوطه باشد.

وی مشتری مداری را یکی از مشخصه های روابط عمومی فعال دانست و افزود: احصای نیازها و خواسته های مشتریان و ذی‌نفعان وظیفه ای است که با برنامه ریزی و تصمیم گیری مناسب به نتیجه منجر می شود.

وی با تأکید بر اینکه تهیه اخبار، گزارش و کارهای روتین اطلاع رسانی باید به صورت جدی و با برنامه ریزی انجام گیرد، خاطرنشان کرد: برگزاری کنفرانس های خبری، ارتباط مؤثر با رسانه ها و برقراری نمایشگاه های تخصصی باید همواره مورد ارزیابی قرار گیرد.

وی با بیان این‌که باید برای رسانه های صوتی و تصویری برنامه ویژه ای طراحی شود، توضیح داد: هنوز بخش زیادی از مردم اطلاعات و اخبار روزانه‌شان را از طریق رادیو وتلویزیون تأمین می کنند؛ بنابراین ارتباط با این رسانه ها باید در چارچوب ضوابط و برنامه ریزی مشخصی صورت پذیرد. خبرنگاران بازوی اصلی تولید و انتقال خبر و گزارش هستند، بنابراین هنر روابط عمومی این است که بتواند یک توازن جدی، فعال و فراگیر با همه این رسانه ها داشته باشد و همه آنها را به یک چشم بنگرد.

رئیس جدید روابط عمومی سازمان بنادر نیز با بیان اینکه اشراف کامل مدیر عامل سازمان بنادر، باعث دلگرمی و جدیت ما در انجام وظایف می شود، گفت: علی رغم همه اطلاع رسانی و تبلیغات انجام شده در حوزه حمل و نقل دریایی، هنوز جامعه ما با نقش اجتماعی و کارکرد اقتصادی بندر و دریا آشنا نیست.

امیر نقی اسماعیلی با اعلام اینکه در حال حاضر ۱۱۵ شبکه رادیو – تلویزیونی در کشور فعال است؛ اما یک شبکه در ارتباط با دریا و بندر و صنعت دریانوردی نیست، خاطرنشان کرد: در دوره جدید روابط عمومی سازمان بنادر به دنبال ساختار سازی و ارتقای ظرفیت های ارتباطی و اطلاع رسانی هستیم.

وی با بیان «هرنفر یک روابط عمومی است»، از همه مدیران و کارشناسان خواست در حوزه خبر و اطلاع سازی کمک و همراه روابط عمومی باشند.

نظر شما