شناسهٔ خبر: 39952 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی تشریح کرد:

جزئیات ۸ پروژه‌ احداث ساختمان‌های دولتی و عمومی در شهرستان اراک

مجید شارقی مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی از آخرین وضعیت پروژه‌های در دست تکمیل این اداره کل در حوزه ساخت و تکمیل ساختمان‌های دولتی و عمومی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان مرکزی، مجید شارقی گفت: شهرستان اراک با جمعیت بالای ششصد هزار نفر امروزه جهت رشد و متوازن خود در عرصه‌های مختلف اداری، اجتماعی، عمرانی و... ابتدا نیازمند توسعه اماکن و فضای دولتی، اداری و عمومی است. اداره کل راه و شهرسازی استان مرکزی افتخار دارد این رسالت مهم را بر عهده داشته و به همت سعی و تلاش و برنامه‌ریزی کارشناسان و عوامل ساعی خود در سال‌های اخیر، ده‌ها پروژه را در این راستا به ثمر نشانده و به دستگاه‌های بهره‌بردار تحویل نماید.

وی افزود: در حال حاضر ۷ پروژه مختلف را در این راستا با مجموع زیربنای ۶۱ هزار مترمربع در دست ساخت داریم که با صرف هزینه‌ای افزون بر ۲۲ میلیارد تومان با میانگین ۴۰ درصد پیشرفت کار، در حال تکمیل می‌باشند.

مجید شارقی بیان کرد: تمام تلاش ما بر این است که با جذب حداکثری اعتبارات ملی و استانی بتوانیم پروژه‌ها در دست اقدام خود را در اسرع وقت تکمیل و جهت ارائه خدمت به هم استانی‌های ارجمند، به دستگاه‌های بهره‌بردار و مسئول تحویل نمائیم.

گفتنی است این اداره کل در شهرستان اراک پروژه‌های کتابخانه مرکزی (به زیربنای ۱۸۵۰۰ مترمربع) ساخت دارالقرآن (به زیربنای ۱۷۰۰ مترمربع)، اداره ثبت‌احوال (به زیربنای ۱۴۵۰۰ مترمربع)، هنرستان شهید آوینی (به زیربنای ۳۵۰۰ مترمربع)، توسعه ساختمان بازرسی استان (به زیربنای ۲۲۷۰ مترمربع)، زیرساخت‌ها و مراکز خاص یاس (به زیربنای ۲۲۵۰ مترمربع) و تکمیل نمازخانه پلیس‌راه کارچان (به زیربنای ۸۰ مترمربع) را در دست تکمیل دارد و پیش‌بینی می‌شود جهت اتمام این پروژه‌های در دست اقدام به ۳۶ میلیارد تومان اعتبار جدید نیاز است.​

نظر شما