شناسهٔ خبر: 40053 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

ایزدی در بازدید از سکونتگاه‌های غیررسمی سنندج اعلام کرد:

تصویب طرح نهایی مجتمع فرهنگی-ورزشی-خدماتی نایسر/ بهره‌برداری از اولین مرحله پروژه‌های بازآفرینی تا یک ماه دیگر

محمد سعید ایزدی معاون وزیر راه و شهرسازی ضمن بازدید از مناطق ناکارآمد شهر سنندج اعلام کرد: با توجه به منابع اختصاص یافته از محل اعتبارات داخلی شرکت عمران و بهسازی و همچنین ردیف‌های دولتی خوشبختانه پروژه‌های بازآفرینی در قسمتی از این مناطق در مرحله خوبی بوده و امید است که تا پایان تیرماه بتوانیم بخش قابل توجهی از تعهدات خود در این حوزه را به اتمام برسانیم.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی محمد سعید ایزدی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت عمران و بهسازی شهری ایران امروز به همراه اعضای هیئت مدیره این شرکت و نماینده مردم سنندج در مجلس شورای اسلامی به منظور بازدید از سکونتگاه‌های غیررسمی و مناطق ناکارآمد شهر سنندج راهی استان کردستان شد.

وی در جریان این سفر در گفتگو با پایگاه خبری اعلام کرد: امروز موفق شدیم ضمن بازدید از اقدامات درحال اجرای شهر سنندج از جمله ساماندهی سکونتگاه‌ غیررسمی و بهسازی بافت تاریخی به بررسی روند اجرای پروژه‌ها بپردازیم.

ایزدی در ادامه با اشاره به اولویت‌های پروژه‌های نوسازی و بهسازی سنندج در سال ۹۵ بیان کرد:با توجه به منابع اختصاص یافته از محل اعتبارات داخلی شرکت عمران و بهسازی و همچنین ردیف‌های دولتی خوشبختانه پروژه‌ها در مرحله خوبی بوده و امید است که تا پایان تیرماه بخش قابل توجهی از تعهدات خود در این حوزه را به اتمام برسانیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: پروژه ساماندهی محور آقا زمان (ورودی بازار تاریخی سنندج) و بناهای تاریخی تملک شده در محله سرتپوله یکی دیگر از طرح‌های مورد بازدید امروز به همراه نمایندگان مجلس شورای اسلامی بود که در نهایت منجر به بررسی چگونگی و نحوه احیا و واگذاری آن به بهره‌برداران برای انجام هرگونه فعالیت فرهنگی نیز شد.

مدیرعامل شرکت عمران و بهسازی شهری ایران همچنین خاطرنشان کرد: علاوه بر اقدامات نام برده از محدوده بافت تاریخی و همچنین محله نایسر به عنوان گسترده‌ترین سکونتگاه غیررسمی کشور بازدید کرده و مشکلات موجود در این نواحی را مورد بررسی قراردادیم.

به گفته ایزدی این محدوده که در دهه اخیر شکل گرفته، جمعیتی بالغ بر ۶۰ هزار نفر داشته و از کمترین خدمات برخوردار است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با تأکید براینکه شرکت عمران و بهسازی از ۲ سال گذشته اقداماتی نظیر ساخت منبع آب و مدرسه ۶ و ۱۰ کلاسه در سال ۹۵ آغاز کرده است گفت: امروز همچنین طرح احداث مجموعه چند منظوره فرهنگی - ورزشی و خدماتی در این محله را با شهردار منطقه نهایی کرده و تصمیم گرفتیم تا در سال جاری عملیات اجرایی آن را آغاز کنیم.

این مقام مسئول در ادامه سخنان خود افزود: تلاش داریم تا در پایان این ماه مدارس نام برده و منبع اب را به بهره‌برداری رسانده و هرچه سریعتر اقدامات لازم جهت ساماندهی منطقه و ارتقای کیفیت زندگی در این نواحی را شاهد باشیم.

ایزدی با اشاره به شرایط قابل بررسی محلات عباس‌آباد، تختقان  و بافت حاشیه‌ای کامیاران نیز گفت: قطعا طی نشستی اولویت‌های اجرایی سال ۹۶ در اینمناطق را نیز نهایی خواهیم کرد.

معاونوزیر راه و شهرسازی در پایان از هزینه شدن اعتباری بالغ بر ۳ میلیارد تومان در سکونتگاه‌های غیررسمی در کشور خبر داد و گفت: براساس منابعی که در اختیار داریم ۶ میلیارد تومان دیگر نیز در برنامه سال جاری برای سامماندهی این مناطق در برنامه داشته و امید داریم با جذب منابع سایر دستگاه‌ها چون شهرداری به اعتباری نزدیک به ۱۱ میلیارد تومان در سال ۹۶ دست پیدا کنیم ./

نظر شما