شناسهٔ خبر: 40063 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

در راس هیاتی انجام شد؛

جزئیات سفر وزیر راه و شهرسازی به فرانسه/ بازدید از نمایشگاه هوایی لوبرژه و دیدار با وزرای حمل و نقل و اقتصاد فرانسه/ مذاکره با مدیران ایرباس به منظور توسعه روابط

سفر وزیر راه و شهرسازی در راس هیاتی به منظور بازدید ازنمایشگاه هوایی لو بورژه پاریس و دیدار با وزیر حمل و نقل فرانسه در سفری ۳ روزه وارد آن کشور شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، دکتر عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی در راس هیاتی به منظور بازدید از نمایشگاه هوایی لوبورژه و دیدار با وزیر حمل و نقل فرانسه، ۳۱ خردادماه به آن کشور سفر کرد و تا ۴ تیرماه ادامه می‌یابد.

این سفر، نخستین سفر وزیر کشورمان به فرانسه پس از انتخابات مجدد آقای روحانی و انتخاب امانوئل مکرون به عنوان روسای جمهوری ایران و فرانسه است.

برنامه وزیر راه و شهرسازی به فرانسه در اول تیرماه (۲۲ ژوئن ۲۰۱۷)، سخنرانی در محل شورای کارفرمایان فرانسه (مدف بین‌الملل)، بازدید از نمایشگاه هوایی لوبورژه، ملاقات با مدیرعامل گروه ATR، ملاقات با مدیرعامل گروه ایرباس، ملاقات با مدیرعامل بوئینگ و ملاقات با مدیرعامل MTU است.

وزیر راه و شهرسازی به هماره هیات همراه در دومین روز سفر به فرانسه که مصادف با ۲ تیرماه (۲۳ ژوئن) است دیدار با الیزابت بورن وزیر حمل و نقل فرانسه، ملاقات با برونو ل مایر وزیر اقتصاد فرانسه، همچنین ملاقات با مدیرعامل گروه آلستوم و مدیرعامل شرکت سفران در محل سفارت و بازدید از لوور را در برنامه کاری خود دارد.

برنامه سفر ۲۴ ژوئن (۳ تیرماه) آخوندی به فرانسه، شامل سفر به تولوز و بازدید از خط تولید ایرباس در تولوز و بازگشت از تولوز به پاریس است.

گفتنی است در سفر وزیر راه و شهرسازی به فرانسه، سید کمال‌الدین شهریاری عضو کمیسیون عمران دهمین دوره مجلس شورای‌اسلامی، علی عابدزاده معاون وزیر و رئیس سازمان هواپیمایی، فرهاد پرورش مدیرعامل ایران ایر، بابک احمدی‌ناقدی معاون ناوگان راه‌آهن وی را همراهی کرده‌اند./

نظر شما