شناسهٔ خبر: 40085 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

محسنیان خبر داد:

انجام عملیات تطویل باند فرودگاه یاسوج با هدف توسعه مسیرهای پروازی/ نیاز یاسوجی‌ها به پروازهای کوچک در مسیرهای اهواز و کیش

فرودگاه یاسوج مدیر فرودگاه یاسوج با اعلام این خبر که بعد از تکمیل طرح توسعه باند فرودگاه، پروازهای جدید به مقاصد مشهد، تهران، اهواز و کیش از این فرودگاه برقرار خواهد شد گفت: هواپیماهای کوچک ایران ایر گزینه‌ مناسبی برای توسعه فرودگاه کم برخوردار یاسوج است.

علی محسنیان، مدیر فرودگاه یاسوج به خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی گفت: به دلیل انجام فاز دوم عملیات روکش آسفالت باند فرودگاه یاسوج که از ۲۶ خرداد ماه آغاز شده است این فرودگاه فعلا تعطیل است.

وی با توضیح اینکه ضرورت داشت با هدف سرعت بخشی به پروژه کل باند در اختیار پیمانکار قرار بگیرد، افزود:به همین دلیل امکان داشتن پروازها و همزمان انجام عملیات توسعه باند ممکن نبود. با این حال تمام تلاش‌ها بر این است که در موعد مقرر یعنی تا دو ماه آینده این پروژه به پایان برسد.

وی در خصوص اعتبار این پروژه گفت: توسعه و بهسازی سطوح پروازی فرودگاه یاسوج با اعتباری بالغ بر ۲۳ میلیارد تومان درحال انجام است که در صورت انجام آن طول باند کوتاه فرودگاه یاسوج به ۳۲۰۰ متر افزایش پیدا می‌کند. ضمن اینکه با افزایش میزان ایمنی باند شرایط برای نشست و برخاست ایمن هواپیماهایی با بدنه متوسط ممکن می‌شود.

محسنیان تکمیل زیر ساخت‌ها در فرودگاه یاسوج را قدمی بزرگ برای توسعه پروازهای این فرودگاه کم برخوردار دانست و گفت: فرودگاه به برقراری پروازهای جدید در مسیر مشهد و تهران نیازمند است.

وی در پاسخ به این سوال که نیاز فرودگاه یاسوج به ای. تی. آرها و هواپیماهای کوچک چه میزان است، گفت: از زمان پیوستن این هواپیماها به ناوگان هما درخواست و پیگیری‌های زیادی برای حضور این هواپیماها در فرودگاه داشتیم. البته نیاز اصلی این فرودگاه به برقراری پرواز در مسیرهای تهران و مشهد هست که به دلیل زمان طولانی پرواز با ای. تی. آرها این هواپیماها نمی‌تواند برای این مسیر گزینه مناسبی باشد.

وی توضیح داد:ای. تی. آر یک هواپیمای توربوتراپ و میان برد است که برای پروازهای دوربرد ممکن نیست و مسیرهای طولانی را نمی‌تواند پرواز کند. برای مثال پرواز از یاسوج به مشهد زمان دو ساعته ای را با ای. تی. آرها طی می‌کند که برای مسافر خسته کننده می‌شود، اما برای مسیرهای کوتاه  و استان‌های همجوار مناسب است و ما بیشترین نیاز را در این بخش حس می‌کنیم.

مدیر فرودگاه یاسوج خبر داد که علاوه بر ایران ایر همزمان با چند ایرلاین که صاحب هواپیماهای جت هستند مذاکراتی را داشتیم و گفت: اولویت فرودگاه یاسوج برقراری پرواز در مسیر مشهدمقدس و بعد پروازهای عصرگاهی تهران است. کیش و اهواز هم مسیرهای بعدی ما هستند که بهترین هواپیماها برای این مسیر ای. تی. آرها هستند.

محسنیان توضیح داد که فرودگاه یاسوج در حال حاضر تنها یک پرواز در روز به مقصد تهران دارد و گفت: بعد از انجام پروژه تطویل باند به نظر می‌رسد که شرایط برای برقراری مسیرهای جدید فراهم خواهد شد و ما این شرایط را داریم که دو پرواز در هفته به  مقصد مشهد مقدس داشته باشیم.

وی گفت: در مجموع نیمه دوم سال ۹۶ و ۹۷ روزهای طلایی برای جهش و توسعه فرودگاه یاسوج پیش بینی می‌کنیم. 

فرودگاه یاسوج فرودگاهی داخلی است که در شهر یاسوج استان کهکیلویه و بویر احمد قرار دارد و دارای کمترین میزان پروازی در بین فرودگاههای کشور است.

هم اکنون تنها شرکت هواپیمایی آسمان به مقصد تهران در این فرودگاه خدمات ارائه می دهد.

نظر شما