شناسهٔ خبر: 40094 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خراسان شمالی خبر داد:

جابه‌جایی مسافران تابستانی توسط ۶۶۰ دستگاه ناوگان عمومی در خراسان شمالی/ تأمین ایمنی سفرهای تابستانی استان توسط ۱۶ گشت راهداری

علی اصغر بدیعی مقدم مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خراسان شمالی گفت: ۶۶۰ دستگاه ناوگان عمومی در این استان، برای جابه‌جایی مسافران تابستانی آماده می‌شوند، همچنین به گفته وی ایمنی سفرهای تابستانی این استان با حضور ۱۶ گشت راهداری تأمین می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خراسان شمالی، علی‌اصغر بدیعی مقدم گفت: این تعداد ناوگان مسافری اعم از اتوبوس، مینی‌بوس و سواری کرایه‌ای در این استان با ظرفیت بیش از ۱۰ هزار صندلی برای خدمات‌رسانی به مسافران آماده شده‌اند.

بدیعی مقدم درباره اقدامات انجام شده پیش از آغاز طرح سفرهای تابستانه افزود: برای تأمین ایمنی ترددها در جاده‌ها و ارتقای ایمنی سفرها، نظارت‌ها و بازرسی‌های لازم از ناوگان مسافری توسط شرکت‌های مسافربری انجام می‌شود.

وی عنوان کرد: هماهنگی لازم با استان‌های همجوار انجام شده تا در صورت کمبود ناوگان مسافربری، برای تأمین این ناوگان از آن استان‌ها اقدام شود.

وی با اشاره به فعالیت ۳۵ شرکت حمل‌ونقل مسافربری استان گفت: این شرکت‌ها برای ارائه خدمات به مسافران آمادگی دارند.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خراسان شمالی تصریح کرد: این شرکت‌ها مکلف هستند پیش از فرارسیدن سفرهای تابستان نسبت به بررسی و چکاپ ناوگان خود اقدام و نقص‌های احتمالی را برطرف سازند.

بدیعی مقدم اظهار کرد: ۹ مجتمع خدمات رفاهی در استان نیز تدارک لازم برای خدمات‌رسانی بهتر به مسافران و فراهم شدن بستر مناسب برای کسب رضایت مسافران هستند.

وی بیان کرد: مسافران می‌توانند شکایات و انتقادها و پیشنهادهای خود را به سامانه ۳۰۰۰۹۹۰۰۰۹۰۸۰۰ منعکس کنند.

بدیعی مقدم همچنین گفت: برای ارتقای ایمنی تردد در جاده‌ها، در آستانه آغاز سفرهای تابستانی، اقدامات لازم در استان انجام شده و یا در حال انجام است.

وی تصریح کرد: در این راستا خط‌کشی محورها و مرمت تابلو علائم در سطح محورهای استان انجام شده است.

وی تأکید کرد: راهداران تلاش دارند تا سفری بی حادثه و ایمن برای مسافران تابستان رقم بخورد.

طرح سفرهای تابستانی از اول تیر ماه آغاز می‌شود و تا اوایل مهر ماه ادامه دارد.

نظر شما