شناسهٔ خبر: 40145 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

رئیس اداره عمران و بهسازی شهری استان خراسان‌شمالی خبر داد:

معرفی ۶۵۵ متقاضی دریافت تسهیلات نوسازی و بهسازی به بانک‌های عامل/ بهسازی و نوسازی بافت ناکارآمد استان سرعت می‌گیرد

بافت فرسوده خراسان جنوبی رئیس اداره عمران و بهسازی شهری استان خراسان‌شمالی، گفت: ۶۵۵ متقاضی برای دریافت تسهیلات نوسازی و بهسازی بافت‌های ناکارآمد به بانک‌های عامل در استان خراسان‌شمالی معرفی شدند .

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، مهندس علی همتی رئیس اداره عمران و بهسازی شهری راه و شهرسازی استان خراسان‌شمالی گفت: برای ساخت هر واحد مسکن در بافت ناکارآمد بجنورد ۴۰ میلیون تومان و در شهرستان‌های اسفراین، گرمه، جاجرم و شیروان  ۳۰ میلیون تومان تسهیلات به متقاضیان اعطا می‌شود که طول دوران مشارکت آن ۲ ساله و بازپرداخت آن ۱۰ سال است.

وی با اشاره به اینکه قرارداد برای دریافت این تسهیلات با نرخ ۱۸ درصد منعقد می‌شود، افزود: نیمی از سود تسهیلات در تعهد دولت است که تاکنون این پرداخت صورت نگرفته است.

مهندس همتی به بحث بانک‌های عامل جهت پرداخت تسهیلات اشاره و اظهار کرد: در سال ۹۴ در مجموع ۲۴ بانک برای پرداخت تسهیلات در استان معرفی شده بودند که از این تعداد فقط بانک مسکن تسهیلات پرداخت کرده است.

وی تصریح کرد : سهمیه استان در سال ۹۶ هنوز ابلاغ نشده است.

رئیس اداره عمران و بهسازی شهری راه و شهرسازی استان خراسان شمالی رکود ساخت‌وساز و ترس متقاضیان از تعلق نگرفتن یارانه دولتی به این تسهیلات را از دلایل کاهش استقبال مردم اعلام کرد. /

نظر شما