شناسهٔ خبر: 40194 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

با سفر به گیلان صورت می‌گیرد:

بازدید جهانگیری و آخوندی از روند ساخت راه‌آهن و آزادراه رشت- قزوین/ بررسی ادامه ساخت راه‌آهن قزوین - رشت به بندرهای کاسپین، انزلی و آستارا

 راه آهن قزوین رشت معاون اول رئیس جمهور و وزیر راه و شهرسازی امروز(چهارشنبه) به منظور بازدید از روند ساخت راه‌آهن رشت - قزوین و همچنین بررسی ادامه ساخت این طرح به بندرهای کاسپین، انزلی و آستارا به گیلان سفر می‌کنند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی؛ در همین رابطه محمدعلی نجفی استاندار گیلان با بیان اینکه در این سفر، معاون اول رئیس جمهوری از راه‌آهن رشت - قزوین هم بازدید خواهد کرد، اظهار داشت: طرح راه‌آهن جزو طرح‌های مهم استان و کشور است که مورد تأکید رئیس جمهوری نیز هست، در این طرح مشکلاتی وجود داشت که اکنون با سرعت در دست اجراست.

نجفی بررسی ادامه ساخت طرح راه‌آهن قزوین - رشت به بندرهای کاسپین، انزلی و آستارا را از جمله برنامه‌های درنظرگرفته شده در این بازدید ذکر کرد و این بازدید را موجب شتاب بخشی در مراحل پایانی اجرای این طرح دانست.

وی بازدید از باقیمانده طرح آزادراه قزوین - رشت را از دیگر برنامه‌های سفر معاون اول رئیس جمهوری به گیلان بیان و ابراز امیدواری کرد که با حضور جهانگیری، رفع تنگناهای اجرای ۸ کیلومتر باقی مانده این آزادراه، میسر شود.

نجفی با اشاره به اقدامات خوب صورت گرفته در منطقه آزاد انزلی اظهار داشت: سایت بندری و بندر کاسپین که فرصت خوبی را برای گیلان و ایران فراهم کرده، از جمله طرح هایی است که مورد بازدید معاون اول رئیس جمهوری و همراهان او قرار می‌گیرد.

استاندار گیلان از افتتاح چند طرح صنعتی در منطقه آزاد انزلی و نیز شهرستان صومعه سرا خبر داد و گفت: جمع‌بندی این سفر در نشست شورای اداری گیلان در رشت خواهد بود که با رویکرد اقتصاد مقاومتی برگزار می‌شود.

نجفی با بیان اینکه در این نشست برنامه‌های آینده دولت در استان بررسی و تصمیم‌گیری می‌شود، خاطرنشان کرد: هدف این است تا زمینه‌ای فراهم شود که در شرایط انتقال دولت یازدهم به دولت دوازدهم، کندی در نظام اجرایی و مدیریتی استان و بخش‌های مختلف اقتصادی و طرح‌های عمرانی ایجاد نشود.

وی با یادآوری بهره‌ برداری از ۲۵ هزار میلیارد ریال طرح در استان در سفر فروردین ماه امسال رئیس جمهوری به گیلان گفت: این در حالی است که در دهه فجر سال گذشته، ۳۴ هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال طرح به بهره‌برداری رسید و در هفته دولت پیش رو نیز طرح‌های بسیاری آماده افتتاح است.

نظر شما