شناسهٔ خبر: 40216 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

سرپرست راه و شهرسازی استان گلستان خبر داد:

آغاز عملیات اجرایی چهار بانده کردن محور آق‌قلا-اینچه برون در گلستان

راه‌سازی سرپرست اداره کل راه و شهرسازی استان گلستان از آغاز عملیات اجرایی تعریض و چهار بانده کردن محور آق‌قلا-اینچه برون‌ به طول ۱۰ کیلومتر از اعتبارات ماده ۳۶(استانی) خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان گلستان، حسین محبوبی در دیدار با نبی‌الله هزارجریبی نماینده مردم شریف گرگان و آق‌قلا در مجلس شورای اسلامی و ضمیر فرماندار شهرستان آق‌قلا گفت: فاز اول پروژه چهار بانده کردن محور آق‌قلا-اینچه برون حدفاصل آق‌قلا سه‌راهی انبار الوم آغاز شده و پیمانکار مربوط در حال تجهیز کارگاه است.

وی طول محور را ۱۰ کیلومتر و اعتبار در نظر گرفته شده این پروژه جهت زیرسازی و اجرای ابنیه فنی آن را ۱۱ میلیارد تومان عنوان کرد.

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی استان گلستان در این خصوص ادامه داد: وجود پایانه مرزی اینچه برون و راه‌آهن سراسری کشور و اتصال به کشورهای آسیای میانه و برنامه‌ریزی استان برای ایجاد بندر خشک از عمده دلایل تعریض این محور است.

وی افزود: افزایش ضریب ایمنی و کاهش تصادفات، دسترسی آسان به مرز و ارتقاء رونق اقتصادی این بخش از دیگر اهداف اجرایی این پروژه است.

محبوبی اضافه کرد: به دلیل اهمیت موضوع، اجرای پروژه تعریض و احداث جاده اصلی عریض گنبد به اینچه برون از طریق محور نفت نیز در برنامه این اداره کل است که از محل تبصره ۳۶ و در قالب پروژه فوق تحت عنوان بهسازی محور آق‌قلا – اینچه برون – گنبد هم آغاز شده است.

این مقام مسئول در این نشست افزود: تاکنون اقدامات خوبی در محورهای حوزه شهرستان انجام شده که می‌توان به اجرای روکش آسفالت در راه‌های اصلی و روستایی این شهرستان در سال‌های ۹۴ و ۹۵ اشاره کرد.

تأمین زمین جهت احداث دانشگاه آزاد اسلامی واحد آق‌قلا و تسریع در عملیات اجرایی تقاطع آق‌قلا- اینچه برون و بندر ترکمن از دیگر موضوعاتی بود که در این نشست به آن پرداخته شد.

نظر شما