شناسهٔ خبر: 40227 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

مدیرکل امور دریانوردان سازمان بنادر خبر داد:

اشتغال بیش از یک میلیون دریانورد در جهان/ ۴۳ دریانورد نمونه کشور تجلیل می‌شوند

ساختمان سازمان بنادر و دریانوردی مدیرکل امور دریانوردان سازمان بنادر و دریانوردی در آستانه روز جهانی دریانورد گفت: بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار دریانورد بر روی کشتی‌های اقیانوس پیما در سراسر جهان مشغول به کار هستند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی سازمان بنادر و دریانوردی، علی اکبر مرزبان با اعلام این خبرافزود: بیش از ۸۵ درصد تجارت جهانی از طریق دریا و کشتی‌های باری صورت می‌گیرد؛ بنابراین نقش و جایگاه حیاتی خانواده بزرگ دریانوردان در اقتصاد جهانی انکارناپذیر است.

وی با بیان اینکه همزمان با روز جهانی دریانورد در روز ۱۴ تیرماه امسال در مراسمی در سازمان بنادر و دریانوردی از خدمات ۴۳ دریانورد نمونه کشور تجلیل می‌شود، گفت: برای فعالیت دریانوردان بر روی شناورهای اقیانوس پیما لازم است پیش از آن، گواهی‌نامه شایستگی و مهارت‌های دریانوردی کسب شود.

به گفته مرزبان، در سال ۲۰۰۷ پروژه بازنگری جامع کنوانسیون STCW مصوب ۱۹۹۵ در دستور کار آیمو (سازمان جهانی دریانوردی) قرار گرفت و برای آن دو کارگروه ویژه تعریف شد. با انجام بازنگری کامل کنوانسیون STCW، در یک کنفرانس دیپلماتیک در شهر مانیل فیلیپین، اصلاحات جامع به تصویب رسید که به اصلاحات ۲۰۱۰ مانیل معروف است.

مرزبان در ادامه گفت: در کنفرانس مانیل مقرر شد با اختصاص ۲۵ ژوئن به روز دریانورد، هر ساله طی مراسمی از زحمات و تلاش های بی بدیل جامعه دریانوردان در کشورهای عضو آیمو قدردانی شود.

سازمان جهانی دریانوردی برای روز دریانورد در سال ۲۰۱۷ شعار «دریانوردان مهم و ارزشمند هستند» را تعیین کرده است.

نظر شما