شناسهٔ خبر: 40241 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرشهرسازی ومعماری استان مرکزی اعلام کرد:

تصویب طرح‌های جامع و تفصیلی ۱۰ مرکز شهرستان و۱۷ شهر استان مرکزی در ۴ سال اخیر

علی بیات مدیر شهرسازی و معماری اداره‌کل راه و شهرسازی استان مرکزی از تصویب طرح‌های جامع و تفصیلی برای ۲۷ شهر این استان در سال‌های اخیر خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان مرکزی , علی بیات گفت: یکی از مهمترین تکالیف کارگروه استانی  امور زیربنایی و شهرسازی که دبیری آن برعهده این اداره کل قراردارد بررسی وتصویب طرحهای جامع و تفصیلی برای شهرهای کوچک و بزرگ استان مرکزی است و در سال‌های اخیر به همت کارشناسان، مدیران و اعضاء این کارگروه موفق شدیم با برگزاری جلسات مستمر فرآیند تهیه و تصویب طرحهای جامع و تفصیلی ۱۰مرکزشهرستانو ۱۷ شهر باجمعیت کمتر از ۲۵ هزارنفر استان را به اتمام رسانده و برای اجرا به دستگاههای ذیربط به ویژه شهرداریها ابلاغ نمائیم.

وی با اشاره به افق ده ساله اعتبار اجرای این طرحها اظهار داشت : یکی از راهبردی ترین و مهمترین اقدامات توسعه ای دراستان مرکزی ،تصویب و اجرای طرحهای جامع و تفصیلی ویژه هریک از شهر ها است چراکه الگوی پیشرفت و افق آینده هر شهر در ابعاد مختلف اجتماعی ،عمرانی و حتی اقتصادی و صنعتی شهرها در  این طرحها مشخص می شود.

 بیات درخصوص سایر شهرهای استان خاطرنشان کرد: از مجموع ۳۳ شهراستان مرکزی فرآیند تصویب و ابلاغ طرحهای جامع و تفصیلی ۲۷ شهر به پایان رسیده است.

گفتنی است طراحی اولیه ،تدوین و پیشنهاد شکل گیری طرحهای جامع و تفصیلی شهرها در مرحله نخست به مهندسین مشاور ذی صلاح سپرده می شود و در مراحل بعدی باحضور نمایندگان مهندسین مشاور در جلسات کارگروه امور زیربنایی و شهرسازی ،جزئیات طرحها پس از بحث و بررسی به تصویب اعضاء می‌رسد./

نظر شما