شناسهٔ خبر: 40250 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خبر داد:

برنامه‌ریزی برای بهسازی محورهای توریستی الموت/ ایجاد حلقه زیارتی- گردشگری با اجرای کمربند دسترسی روستاهای دریاچه اوان

بازدید معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای در سفر به منطقه گردشگری الموت قزوین گفت: محورهای تفریحی و توریستی اوان به زرآباد و اندج به گازرخان با بررسی شرایط و بازدیدهای انجام شده بهسازی و ایمن‌سازی می‌شوند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره‌کل راه و شهرسازی استان قزوین، داود کشاورزیان در سفر خود به منطقه گردشگری الموت ضمن بررسی وضعیت عملیات گازرسانی و پروژه های راهسازی در این بخش گفت: با توجه به ترافیک و ترددهای موجود در منطقه، به‌ویژه در حوزه گردشگری دریاچه اوان و قلعه الموت، ضرورت دارد تمهیدات لازم جهت تسهیل در عبور و مرور و ایمن‌سازی ترافیک در دستور کار قرار گیرد.

وی افزود: بهسازی و مناسب‌سازی حلقه گردشگری روستای زرآباد به اوان و همچنین مسیر روستای اندج به گازرخان از جمله این موارد است که مورد بررسی و اتخاذ تصمیم قرار خواهد گرفت.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان این مطلب که نحوه انتقال خط گاز از مسیر آیین و دیکین به روستاهای وره‌بن، اوان، زواردشت وزرآباد و دراختیارگذاشتن جاده برای انتقال آن از جمله موارد مورد بازدید و بررسی بود، تصریح کرد: با بهسازی کمربند گردشگری زرآباد، زواردشت، اوان و وره‌بن به دور دریاچه اوان، می‌توان بستری مناسب جهت بهره‌برداری هر چه بیشتر از ظرفیت‌های تفریحی، زیارتی و توریستی منطقه فراهم کرد.

رییس سازمان راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای در ادامه ضمن بازدید از پل سیل‌زده رودخانه اوان، امکان‌های موجود و راهکارهای تعریض محوراوان به زواردشت و احداث کمربندی در مسیر قلعه گازرخان را با توجه به اعتبار در نظر گرفته شده در سفر سال گذشته وزیر راه وشهرسازی به الموت مورد بررسی قرار داد.

در این بازدید داود محمدی، نماینده مردم شهرستان‌های قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی، علی فرخ‌زاد، معاون عمرانی استاندار، سیدقاسم بی نیاز، رییس مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی وزارت راه و شهرسازی، مسعود حق لطفی، مدیرکل راه و شهرسازی، افشین پیرنون، مدیرکل راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای و جمعی از مدیران و مسئولان استانی و محلی معاون وزیرراه وشهرسازی را همراهی کردند.

نظر شما