شناسهٔ خبر: 40273 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

با حضور نمایند مردم بویراحمد و دنا انجام شد:

آغاز عملیات اجرایی احداث پل مازه خریده/ ساخت ۳۸۶ کیلومتر راه اصلی و روستایی در بویراحمد و دنا

کلنگ زنی عملیات اجرایی احداث پل مازه خریده در شهرستان بویراحمد با حضور نمایند مردم بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسئولین شهرستانی آغاز شد، این در حالیست که نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد و دنا با اشاره به افزایش سطح خدمات و طرح‌های عمرانی در روستاها در دولت یازدهم گفت: هم‌اینک ساخت ۳۸۶ کیلومتر راه اصلی و روستایی در این ۲ شهرستان در حال اجراست.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد، در حاشیه آیین کلنگ‌زنی این مراسم مدیریت ساخت و توسعه راه و شهرسازی استان گفت: به منظور رفع نقاط حادثه‌خیز عملیات احداث اجرایی پل مازه خریده در شهرستان بویراحمد آغاز شد.

محمد راستا افزود: با توجه به عرض کم پل قدیم و قوس خطرناک مسیر، پل جدید با هدف افزایش ایمنی جهت رفاه حال مردم منطقه احداث خواهد شد.

راستا تأکید کرد: این پل به طول ۳۲ متر در ۴ دهانه هشت متری و عرض سواره‌رو ۱۱ متر در آینده نزدیک به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی تصریح کرد: اعتبار این پروژه بیش از ۵ میلیارد از محل اعتبارات استانی و ملی تأمین خواهد شد.

این مسئول عنوان کرد: با بهره‌برداری از پل سوم بشار باید یک اتصال منطقه‌ای داشته باشیم و منطقه سرود جنوبی به دلیل اینکه کانون جمعیت است از این مسیر بهره‌مند خواهد شد و این منطقه با اتصال به پل سوم بشار در مسیر مستقیم یاسوج – شیراز قرار خواهد گرفت.

همچنین غلام محمد زارعی نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد و دنا گفت: ۳۰۰ کیلومتر از این میزان در قالب ساخت، بهسازی و آسفالت راه روستایی و مابقی نیز راه اصلی است.

وی بیان کرد: میزان اعتبار تخصیص یافته و یا پیش‌بینی شده برای این میزان راه اصلی و روستایی در شهرستان‌های بویراحمد و دنا ۲ هزار و ۸۴۰ میلیارد ریال است.

زارعی ابراز کرد: ۲ هزار و ۹۰ میلیارد ریال از این میزان اعتبار در حوزه راه‌های اصلی و مابقی نیز برای بهسازی و آسفالت راه‌های روستایی در این شهرستان‌ها هزینه خواهد شد.

نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: ظرف سه سال گذشته دولت یازدهم نیز رقمی افزون بر ۱۲ هزار میلیارد ریال در حوزه زیرساخت‌های جاده‌ای در این ۲ شهرستان هزینه کرده است.

کهگیلویه و بویراحمد حدود ۶ هزار و ۳۸۵ کیلومتر راه اعم از بزرگراه، راه اصلی، فرعی و روستایی دارد که از این میزان ۱۴۲ کیلومتر بزرگراه، ۵۰۵ کیلومتر راه اصلی، یک هزار و ۲۳۸ کیلومتر راه فرعی و مابقی نیز روستایی است.

از حدود چهار هزار و ۵۰۰ کیلومتر راه روستایی در این استان تاکنون حدود ۲ هزار کیلومتر آن بهسازی و آسفالت شده است.

بیش از ۴۴ درصد جمعت افزون بر ۷۱۳ هزار نفری استان کهگیلویه و بویراحمد بر اساس سرشماری نفوس و مسکن سال ۹۵ در روستاها ساکن هستند.

این استان دارای یک هزار و ۶۷۶ روستای دارای سکنه است که حدود ۷۰۰ روستای آن بالای ۲۰ خانوار جمعیت دارد.

نظر شما