شناسهٔ خبر: 40296 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل خبر داد:

اتمام مسکن مهر اردبیل تا پایان شهریورماه امسال

نشست مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل در یکصد و پنجمین جلسه شورای مسکن استان گفت: تا پایان شهریورماه امسال پرونده مسکن مهر استان اردبیل بسته می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره‌کل راه و شهرسازی استان اردبیل، محبوب حیدری مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل در یکصد و پنجمین جلسه شورای مسکن استان اردبیل که به ریاست جعفر فهیمی معاون امور عمرانی استاندار اردبیل و اعضای شورای مسکن استان در محل سالن جلسات شهید باهنر استانداری اردبیل برگزار شد با اعلام این مطلب افزود: کل واحدهای مسکن مهر استان اردبیل در شهرهای بالای ۲۵ هزار نفر ۴۱ هزار و ۳۷۷ واحد بوده است که از این تعداد ۳۹ هزار و ۳۰۰ واحد تکمیل و تحویل متقاضیان شده است.

وی گفت: به غیر از واحدهای عارضه دار که مشکلات حقوقی داشته و در محاکم قضایی پرونده آن‌ها در حال رسیدگی است و پروژه‌های فاقد متقاضی پیش‌بینی می‌شود با تکمیل و افتتاح ۱۲۹۶ واحد مسکن مهر شهرستان پارس‌آباد که با بیش از ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی در حال اجراست تا پایان شهریورماه امسال پرونده مسکن مهر استان اردبیل بسته شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل افزود: بر اساس برنامه‌ریزی‌ها و هدف‌گذاری‌های انجام شده تکمیل مساکن مهر استان اردبیل به جد در حال پیگیری بوده و اقدامات لازم برای تکمیل زیرساخت‌های آن در حال انجام است.

حیدری ساخت مساکن مهر در شهرهای بالای ۲۵ هزار نفر را در حیطه وظایف راه و شهرسازی و کمتر از ۲۵ هزار نفر را از وظایف بنیاد مسکن دانست و گفت: رسیدگی به امور شهرک‌های مسکن مهر در سطح استان از قبیل تأمین زیرساخت‌های لازم با همکاری و مشارکت دستگاه‌های مربوطه نیز از مهم‌ترین اولویت‌ها در این مناطق است.

وی با اشاره به برخی مشکلات در شهرک‌های مسکن مهر اظهار کرد: تأمین زیرساخت‌های لازم اعم از گاز، برق، آب، تلفن، آسفالت معابر و کوچه‌ها، ساخت مدرسه، احداث مسجد و اقدامات عمرانی در این شهرک‌ها ازجمله مطالبات ساکنان مستقر در این واحدها بوده که باید در زمینه تأمین مناسب و شایسته آن‌ها اقدامات لازم از سوی متولیان امر انجام شود.

شهرداری‌ها موظف به اجرای تعهدات خود درباره آسفالت محوطه مساکن مهر در سطح استان هستند.

جعفر فهیمی معاون امور عمرانی استاندار اردبیل تأکید کرد: یکی از اولویت‌های اصلی دولت تکمیل واحدهای باقیمانده مسکن مهر است و تعهدات اداره‌ها و شهرداری‌ها برای تکمیل زیرساخت‌های لازم مسکن مهر در سطح استان باید عملیاتی شود.

وی گفت: شهرداری‌ها موظف به اجرای تعهدات خود درباره آسفالت محوطه مساکن مهر در سطح استان هستند.

نظر شما