شناسهٔ خبر: 40305 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

مديركل راه‌آهن خراسان خبر داد:

رشد ۱۶ درصدی ترانزیت از مرز سرخس با اعمال تخفیف ۱۵ تا ۵۰ درصدی

محمد هادی ضیائی مهر مديركل راه‌آهن خراسان گفت: عطای تخفيفات ۱۵ تا ۵۰ درصدی در تعرفه حمل كالاهای ترانزيتی مرز سرخس، شاهد رشد ۱۶ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل بوده‌ايم.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی راه‌آهن جمهوري اسلامي ايران؛ محمد هادی ضيايی مهر گفت: ۲۰۵ هزار تن بار ترانزيتي در سه ماهه نخست سال جاری از طريق مرز ريلی سرخس حمل شده كه دارای سهم ۷۲ درصدی از كل ترانزيت ريلی كشور است. همچنین با اعطای تخفيفات ۱۵ تا ۵۰ درصدی در تعرفه حمل كالاهای ترانزيتی مرز سرخس، شاهد رشد ۱۶ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل بوده‌ايم.

وی افزود: در سه ماهه نخست امسال، از ميزان بار حمل شده ۶۵ هزار تن آن محموله كود شيميايی بوده است كه نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۵۰ درصد افزايش داشته است.

ضيايی‌مهر عنوان كرد: ۶۶ هزار تن از اين بار گوگرد بوده كه نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۷۵ درصد رشد داشته و ساير كالاهاي ترانزيتي حمل شده از مرز سرخس پنبه و مواد شيميايي و عمده مبادي آن كشورهاي ازبكستان، تركمنستان و تاجيكستان است.

مدير كل راه آهن خراسان در خصوص كاهش زمان سير بارهاي ترانزيتي در كريدور سرخس-بندرعباس گفت: در راستاي افزايش رضايت مشتريان و صاحبان كالا، با برقراري قطارهاي باري برنامه اي و همچنين مستقيم در اين مسير، زمان سير از يك هفته به ۵۳ ساعت كاهش يافته است.

وی خاطرنشان كرد: با توجه به موقعيت راهبردي وترانزيتي كشور، مي توان فرصتها و مزيت هاي زيادي را براي ترانزيت كشور در نظر گرفت و البته بهره برداري درست و به موقع از اين فرصت‌ها و همچنين انجام سرمايه گذاري لازم و تبليغات گستردۀ همزمان مي تواند در بهره برداري اثربخش از موقعيت جغرافيايي و منحصر به فرد ترانزيتي كشور موثر باشد.

ضیایی‌مهر یادآور شد: نحوه بهره برداری از اين مزيتها و فرصت‌ها و برقراری ارتباط حمل و نقلي با كشورهای هدف مي تواند نقش برجسته اي در تسهيل تجارت ميان آسيا و اروپا و كشورهاي منطقه و توسعه ترانزيت در نتيجه ارز آوري براي كشور، ايفا كند.

نظر شما