شناسهٔ خبر: 40321 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

پرورش مطرح‌ کرد:

ارتقاء جایگاه جهانی صنعت هوانوردی ایران پس از پیروزی انقلاب/ دخالت ایران در تصمیم‌گیری‌های صنعت حمل و نقل هوایی جهان

فرهاد پرورش مدیرعامل شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران(ایران ایر) گفت: انتخاب ایران ایر به عنوان عضو شورای حکام انجمن بین المللی حمل و نقل هوایی(یاتا) در کرسی نمایندگی شرکت‌های هواپیمایی خاورمیانه و شمال آفریقا بار دیگر جایگاه کشورمان را در صنعت هوانوردی جهان ارتقا می بخشد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی فرهاد پرورش با بیان اینکه مدیرعامل ایران ایر برای یک دوره سه ساله در این شورا انتخاب شده است، افزود: این نخستین بار پس از پیروزی انقلاب اسلامی است که نماینده‌ای از ایران به عضویت شورای حکام این انجمن بین المللی انتخاب می‌شود.

ایرنا نوشت: به گفته وی، این شورا در حمایت، هدایت و ارتقای برنامه های راهبردی شرکت های هوایی جهان از قدرت زیادی برخوردار است و در حال حاضر ۲۷۵ شرکت هواپیمایی جهان عضو یاتا هستند که بیش از ۸۰ در صد مسافر و بار دنیا را جابجا می کنند.

این مقام مسئول تاکید کرد: انتخاب مدیرعامل ایران «هما» به عنوان یکی از اعضای شورای حکام یاتا سبب می شود که از این پس ما در تصمیم گیری های صنعت حمل و نقل جهانی ذینفع و دخیل بوده و حضوری موثر در این عرصه جهانی داشته باشیم، ضمن اینکه دسترسی ما به مجامع بین المللی در صنعت هوانوردی جهان تسهیل خواهد شد.

پرورش با اشاره به روند انتخاب اعضای شورای حکام یاتا بیان کرد: بر اساس سهمیه مقرر هر ناحیه جغرافیایی یاتا و اعلام آمادگی مدیران شرکت های هوایی عضو این انجمن که به طور عموم شرکت های هوایی حامل پرچم هستند، کمیته ای در یاتا با بررسی سوابق علمی و تجربی نامزدها پیشنهاد خود را در جلسه علنی یاتا مطرح و درصورت موافقت اعضا، با ابلاغ مدیرعامل یاتا، فرد برای یک دوره سه ساله به عنوان یکی از اعضای شورای حکام یاتا انتخاب می شود.

مدیرعامل ایران ایر یادآورشد: یاتا سالی یک بار با حضور بیش از ۳۵۰ نفر از مدیران عامل شرکت های هواپیمایی عضو و غیر عضو جهان تشکیل جلسه می دهد و در هفتاد و سومین مجمع عمومی یاتا در سال جاری در مکزیک این انتخاب انجام شد.

پرورش، مساعی یاتا در برقراری ارتباط بین شرکت‌های هوایی در جهان برای کاهش عوارض و مالیات های دریافتی از شرکت های هوایی و مسافران در فرودگاه ها، بررسی سهم آلایندگی هواپیماها و کاهش میزان تولید گاز دی اکسیدکربن تا ۵۰ درصد نسبت به سال ۲۰۱۵ میلادی طی برنامه مشترک یاتا و سازمان بین المللی هوانوردی با نام اختصاری «کرسیا» تا سال ۲۰۵۰ میلادی از مهمترین برنامه یاتا در این اجلاس بود.

وی افزود: ساخت موتورهای پیشرفته هواپیما و تهیه سوخت جانشین سوخت های فسیلی، ارتقای امنیت و ایمنی هوانوردی، ممنوعیت غیرمعقول حمل وسایل بزرگ الکترونیکی به مقاصد آمریکا و انگلیس از برخی از فرودگاه ها، کاهش نارضایتی ها و برنامه کنترل لحظه به لحظه هواپیماها در مسیر برای جلوگیری از خطرات احتمالی و توسعه زیرساخت ها برای پذیرش ۷ میلیارد مسافر تا سال ۲۰۳۰ میلادی از جمله مسایل مورد بحث یاتا در این اجلاس بود.

مدیرعامل ایران ایر با بیان این که شورای حکام طبق روال گذشته سالی ۲ بار تشکیل جلسه می دهد، گفت: در این جلسات تمام مسایل مهم بین المللی صنعت هوانوردی جهان مورد بحث و بررسی قرار می گیرد تا در مورد آن تصمیم گیری شود.

 هفتاد و سومین مجمع عمومی یاتا روزهای چهاردهم تا شانزدهم خرداد ماه سال جاری در مکزیک برگزار شد و مدیرعامل «هما» ضمن حضور در جلسات یاتا، چندین نشست غیررسمی نیز با شرکت های سازنده هواپیما داشت و درآن چگونگی تحویل سایرهواپیماهای سفارشی دنبال شد.

نظر شما