شناسهٔ خبر: 40334 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری استان خبر داد:

کاهش ۳۰ درصدی تلفات جاده‌ای زنجان در دو ماه نخست سال ۹۶

ایرج دست نشان مدیرکل راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای زنجان از کاهش ۳۰ درصدی تلفات جاده‌ای استان درحوزه برون شهری و روستایی طی دو ماه فروردین و اردیبهشت ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای زنجان، ایرج دست‌نشان با اعلام این خبر افزود: این کاهش نتیجه توجه ویژه به فرهنگ‌سازی در ارتقای ایمنی جاده‌ها بوده است.

مدیرکل راهداری وحمل‌ونقل جاده‌ای زنجان نظارت بر ناوگان مسافربری استان را از فعالیت‌های مستمر این اداره‌کل برشمرد و گفت: نظارت بر طرح راهداری و سفرهای تابستانی با همکاری مدیران فنی شرکت‌های حمل‌و‌نقل مسافر از اقداماتی است که به طور جدی دنبال می‌شود تا تلفات جاده‌ای استان را در تابستان جاری به حداقل برسانیم.

وی خاطرنشان کرد: امروز اگر می‌خواهیم کاهش تلفات رانندگی مانند هر پدیده دیگر با موفقیت نهادینه شود باید پیوند فرهنگی آن را مدنظر قرار دهیم چرا که اولویت اول در کاهش تلفات تصادفات جاده‌ای بالارفتن فرهنگ استفاده ازجاده است.

دست‌نشان افزود: خوشبختانه استان زنجان از نظر فوت ناشی از ضربه به سر نه تنها در میان استان‌های مجاور بلکه در سطح کشور کمترین میزان را داراست که نشان‌دهنده فرهنگ‌سازی مناسب در زمینه استفاده از کلاه و کمربند ایمنی در میان کاربران جاده‌ای است.

مدیرکل راهداری وحمل‌ونقل جاده‌ای استان زنجان یاد‌آورشد: کمتر از یک دهم متوفیان تصادفات استان زنجان دانش ‌آموز هستند واستان زنجان ازاین لحاظ  در کشور نیز وضعیت مطلوبی دارد که اجرای طرح ایمن‌سازی مدارس حاشیه راه‌ها در این مهم تاثیرگذار بوده است.

نظر شما