شناسهٔ خبر: 40349 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

آرامی مطرح کرد:

جزئیات شرایط آزمون استخدامی در سازمان بنادر و دریانوردی

منصور آرامی سازمان بنادر و دریانوردی در چهارمین آزمون استخدامی متمرکز دستگاه های اجرایی کشور، با اعلام شرایط اختصاصی و عمومی، ۲۰۰ نفر را در مشاغل تخصصی جذب می کند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از سازمان بنادر منصور آرامی اظهار کرد:‌ در آزمون استخدامی آتی دستگاه های اجرایی از سهم ۲۰۰ نفری سازمان بنادر ۱۸۰ نفر در بنادر شمال و جنوب و ۲۰ نفردر مرکز (تهران) به خدمت گرفته می شوند.

وی تصریح کرد: بر اساس سند برنامه ریزی نیرویانسانی سازمان بنادر مصوب سال ۹۵ که به تصویب سازمان اداری و استخدامی کشور رسیده، در افق یک دهه آینده حدود ۹۰۰ نفر از ۲۰۰۰ نفر نیروی رسمی و پیمانی شاغل در این سازمان  بازنشسته  می شوند.

وی با تأکید بر چالش سن کاری واستخدامی بالای ۲۰ سال نیمی از کارکنان رسمی و پیمانی سازمان بنادر و بازنشستگی قریب الوقوع ۹۰۰ نفر طی ده سال آینده، از ۸۶۰ پست بلاتصدی به عنوان یکی از مسائل در سازمان بنادر خبر داد و افزود: تقریباً از ۳۶۰۰ پست سازمانی که در سند برنامه‌ریزی نیروی انسانی سازمان بنادر تشریح شده است، ۸۶۰ پست خالی و بلا تصدی است.

عضو هیئت عامل سازمان بنادر با بیان اینکه سازمان امور اداری و استخدامی، با توجه به استدلال ها و ضرورت های جذب نیروی انسانی درسازمان بنادر، در مرحله اول به جذب و استخدام ۲۰۰ نفر از طریق مسیرهای قانونی(آزمون سازمان سنجش) مجوز داده است، خاطرنشان کرد : در این مرحله و به جهت اینکه سازمان بنادر و دریانوردی یک ارگان تخصصی است، تقسیم بندی و توزیع پست ها بر اساس نیازسنجی بنادر و با مشورت اعضای هیئت عامل و مدیرعامل سازمان بنادر انجام گرفت؛ به طوری که به عنوان مثال در بندر بزرگ و کانتینری شهید رجایی جذب ۵۱ نفر در دستورکار قرار گرفت.

آرامی با اشاره به تعهد ۱۰ ساله مستخدمان آزمون آینده، توضیح داد : پذیرفته شدگان نهایی این آزمون استخدامی، برای مدت ۱۰ سال متعهد به خدمت در پست و محل اشتغال پذیرفته شده هستند.

وی با اعلام شرط تسلط به زبان انگلیسی دربعضی از مشاغل بسیار تخصصی در حوزه دریایی و بندری، اظهار کرد: پذیرفته شدگان مرحله اول این آزمون باید برای انجام مصاحبه تخصصی در مراحل بعدی به سازمان بنادر مراجعه کنند و قبولی این مراحل را نیز کسب کنند.

نماینده دوره نهم مجلس شورای اسلامی با اعلام این‌که ۲۵درصد از سهمیه این آزمون یعنی حدود ۵۰ نفر به خانواده های ایثارگران و شهدا اختصاص داده شده است، افزود : همچنین ۳ درصد نیز به معلولان عزیز اختصاص داده شده که آنهانیز حتما باید در آزمون شرکت کرده و نمره قبولی را کسب کرده باشند.

نظر شما