شناسهٔ خبر: 40359 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

جزئيات بازدید اعضای كميسيون عمران مجلس از شرکت فرودگاه‌ها/ افزایش ۱۵ درصدی نشست و برخواست‌ هواپیماها در فرودگاه‌های کشور

فرودگاه امام خمینی(ره) سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به تحریم‌هایی که در تولید تجهیزات فرودگاهی داشتیم ولی موفق شده‌ایم در تولید و تعمیر برخی تجهیزات فرودگاهی پشرفت زیادی کنیم.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از ایرنا صدیف بدری با اشاره به بازدید امروز یکشنبه اعضای کمیسیون عمران مجلس از شرکت فرودگاه‌های کشور گفت: در این بازدید ما از مراکز تعمیرگاهی، مراکز کنترل‌های دیجیتالی پروازها بازدید کردیم.

وی افزود: با توجه به تحریم‌هایی که در تولید تجهیزات فرودگاهی داشته‌ایم، مهندسین داخلی ما از طریق مهندسی معکوس، تجهیزات فرودگاهی را هم تعمیر و هم تولید می‌کنند.

نماینده مردم اردبیل در مجلس تاکید کرد: ما همچنین از وضعیت اجرایی شدن طرح فراملی مدیریت ترابری آسمان ایران که فاز نخست آن از اواخر سال ۹۴ عملیاتی شده است بازدیدی داشته‌ایم.

وی گفت: بر اساس این طرح، برخی مسیرهای پرواز هواپیماها بازبینی شده است، مسیر موازی پروازی اضافه شده، تقاطع مسیرهای پروازی که خطرناک بودند حذف شده است.

وی تاکید کرد: بر اساس این طرح، ۱۵ درصد به نشست و برخواست‌های هواپیماها افزوده شده است، مسیر پروازهای جدیدی اضافه شده همچنین ۱۱ درصد جابه جایی مسافران زیاد شده است.

بدری اضافه کرد: در این بازدید مهابادی رییس فرودگاه های کشور، اعضای کمیسیون عمران مجلس را همراهی می‌کرد./

نظر شما