شناسهٔ خبر: 40383 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه‌اهن کرمان خبر داد:

رشد ۵۰ درصدی حمل بار در راه‌آهن كرمان / ايستگاه راه‌آهن جلال‌آباد كرمان قطب حمل‌ونقل تركيبی

سادات حسینی مدیرکل راه‌آهن کرمان از رشد ۵۰ درصدی حمل بار و دستیابی به رکورد حمل ۲۰۷ هزار تن خبر داد و گفت: با جذب چشمه‌های جديد بار در سال جاری، ميزان تن كيلومتر مبدا- مقصدی با رشد ۳۰ درصدی به ۱۲۵ ميليون تن رسیده است. 

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره كل راه‌آهن كرمان سيدرضا سادات حسيني با اشاره به رشد ۵۰ درصدی حمل بار در راه‌آهن كرمان گفت: با احتساب این میزان رشد در راه‌آهن منطقه  ميزان بارگيری طی اين مدت به ۲۰۷ هزار تن بوده  است.

وی افزود: با جذب چشمه‌های جديد بار در سال جاری، ميزان تن كيلومتر مبدا- مقصدی با رشد ۳۰ درصدی به ۱۲۵ ميليون تن رسیده است. 

به گفته مديركل راه آهن كرمان ميزان تخليه بار نيز با دستیابی به رشد ۶ برابری به ۱۰۴ هزار تن ارتقا یافته است.

وی تصريح كرد: اين روند رشد با برنامه ريزی‌های به‌عمل آمده و هماهنگی‌های صورت گرفته با شيب تندتری در سال جاری ادامه خواهد يافت.

سادات حسينی از افزايش ۴۶ درصدی مسافر در سال جاری خبر داد و گفت: با توجه به بالا رفتن شاخص هاي كمي و كيفي و برنامه ريزي زمان حركت قطارها، شاهد استقبال مسافران هستيم.

مديركل راه‌آهن كرمان از رشد چشمگير حمل‌ونقل تركيبي مواد معدني در ايستگاه جلال‌آباد كرمان و تبديل شدن اين ايستگاه به قطب حمل‌ونقل تركيبي خبر داد و گفت: با آماده‌سازي بستر حمل‌ونقل تركيبي و جذب دو بار جديد بر روي ريل در سال ۹۶ كه قبلاً توسط جاده حمل مي‌گرديد، روزانه ۴ هزار تن مواد معدني در ايستگاه جلال‌آباد تخليه و بارگيري مي‌شود كه اين ميزان تا ۶ هزار تن افزايش مي‌يابد.

وي ادامه داد: حمل فوق‌الذكر شامل گندله از ايستگاه جلال‌آباد به مباركه اصفهان و سنگ‌آهن از معدن ميشدوان به ايستگاه جلال‌آباد است كه اين امر رشد ۶۰۰ درصدي در تخليه، ۴۰ درصدي در تناژ و همچنين ۲۰ درصدي در تن كيلومتر را در سال جاري نسبت به مدت مشابه سال قبل به دنبال داشته است.

مديركل راه‌آهن كرمان بيان كرد: در آينده نزديك نيز با پيگيري‌هاي به‌عمل‌آمده بارهاي ديگري در كرمان بر روي ريل قرار خواهد گرفت كه اين امر فعال شدن بارگيري و تخليه بار ايستگاه پورمند براي نخستين بار بعد از ايستگاه زرند و جلال‌آباد به دنبال خواهد داشت.

برچسب‌ها:

نظر شما