شناسهٔ خبر: 40391 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

تابش مطرح کرد:

جزییات اعطای وام ۸ تا ۱۵ میلیون تومانی بنیاد مسکن با سود ۴ درصد به روستاییان کم‌درآمد

علیرضا تابش رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی جزییات تفاهمنامه همکاری مشترک با بانک قرض الحسنه مهر ایران را تشریح کرد و گفت: در گام اول پس از امضای تفاهمنامه بنیاد ۴۵ میلیارد تومان منابع را برای احداث و یا تکمیل واحدهای مسکن روستایی به ۹۰۰۰ واحد اهدا خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، علیرضا تابش، رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، صبح امروز ۱۲ تیر ماه در مراسم امضای تفاهمنامه مشترک بین بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و بانک قرض‌الحسنه مهر ایران درخصوص پرداخت وام قرض‌الحسنه به واحدهای مسکونی روستایی جهت کمک به احداث و تکمیل آنها نکاتی را ارائه کرد.

تابش گفت: بنیاد با مسئولان بانک قرض‌الحسنه مهر ایران مذاکراتی را انجام داد تا بر اساس آن به مدلی برسد که فراتر از مصوبه دولت در رابطه با احداث و تکمیل مساکن روستایی باشد و تسهیلاتی در قالب قرض‌الحسنه دراختیار روستاییانی که نمی‌توانند از تسهیلات دولتی به دلیل شرایط مالی استقاده کنند قرار گیرد.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: در مذاکرات با بانک به مدلی رسیدیم که بر اساس آن منابعی از بنیاد به بانک قرض الحسنه مهر ایران می‌رود و همچنین بانک معادل دو برابر منابع فوق را با معرفی بنیاد تسهیلات به روستاییان واجد شرایط با سود چهار درصد پرداخت می‌کند.

وی افزود: در گام اول پس از امضای تفاهمنامه بنیاد ۴۵ میلیارد تومان منابع را برای احداث و یا تکمیل واحدهای مسکن روستایی به ۹۰۰۰ واحد اهدا خواهد کرد. همچنین سقف وام اعطایی به روستاییان از هشت تا ۱۵ میلیون تومان با بازپرداخت ۳۶ تا ۶۰ ماه تعیین شده است.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تاکید کرد: اخذ وثیقه بر عهده بانک است و بنیاد مسکن در آن دخالتی نخواهد داشت تا به این ترتیب هم مردم از تسهیلات دریافتی راضی باشند و هم منابع به بانک عودت داده شود.

تابش گفت: بلافاصله بعد ازعرضه قرارداد و امضای تفاهمنامه وام پرداخت خواهد شد و این شروع همکاری بسیار گسترده‌ای درآینده بین بنیاد و بانک قرض‌الحسنه مهر ایران با هدف نوسازی خانه‌های روستایی برای افراد کم‌درآمد خواهد بود.

وی در پایان تاکید کرد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تلاش می‌کند واحدهای مسکن روستایی مقاوم‌تر ساخته شوند تا در برابر حوادث غیرمترقبه آسب کمتری ببینند.

نظر شما