شناسهٔ خبر: 40403 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران:

آغاز بهسازی و نوسازی ۹ هزار واحد مسکن روستایی در سراسر کشور/ معرفی بنیاد مسکن ملاک عمل بانک است/ روستاییان کم درآمد با سود ۴ درصد وام ۸ تا ۱۵ میلیون تومانی می‌گیرند

مرتضی اکبری مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران با اعلام اینکه با اعلام آنکه با امضای تفاهم نامه بانک و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، روستاییان کم درآمد، وام ۸ تا ۱۵ میلیون تومانی با سود ۴ درصد دریافت می کنند از آغاز بهسازی و نوسازی ۹ هزار واحد مسکن روستایی در سراسر کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مرتضی اکبری مدیرعامل و نایب‌رئیس هیات‌مدیره بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در مراسم امضای تفاهم‌نامه همکاری آن بانک با بنیاد مسکن انقلاب‌اسلامی باری کمک به احداث و تکمیل واحدهای مسکونی روستایی، گفت: بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در راستای رسالت خود که اعطای تسهیلات قرض‌الحسنه با سود حداکثر ۴ درصد به متقاضیان واجد شرایط این نوع وام است، تفاهم‌نامه‌ای را با بنیاد مسکن به امضا می‌رساند تا روستاییان کم‌درآمد که امکان بهره‌مندی از دیگر تسهیلات بنیاد را ندارند بتوانند از این تسهیلات استفاده لازم را ببرند.

مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران ادامه داد: علاوه برکمک به احداث و تکمیل واحدهای مسکن‌روستایی، بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در حوزه‌های کارآفرینی، بهداشت و درمان و ازدواج هم به متقاضیان واجد شرایط، وام اعطا می‌کند.

به گفته این مسئول، حوزه کارافرینی‌های خرد و بهسازی و احداث مسکن روستایی از دیگری حوزه‌هایی است که بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در آنها همکاری دارد.

اکبری گفت: به محض آنکه منابع تزریق شوند اعطای وام به متقاضیان واجد شرایط که از سوی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی معرف می شوند انجام خواهد شد.

وی با تاکید بر آنکه بانک قرض الحسنه مهر ایران نرخ سود و بازی با نرخ سود را به دلیل قرض الحسنه بودن بانک ندارد، افزود: در سال گذشته، ۵۱۰ فقره تسهیلات در کل کشور توسط بانک ما با سود ۴ درصد که بالغ بر ۴۵۰۰ میلیاردتومان تسهیلات بود، پرداخت شد که بخشی از آنها نیز در حوزه مسکن بود.

اکبری تصریح کرد: با تفاهم نامه ای که امروز بین بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و بانک منعقد شده است بالغ بر ۹ هزار خانه روستایی، بهسازی و نوسازی می‌شوند.

این مسئول بانک ادامه داد: سفته در صورت ارایه ضامن حذف شده است. زیرا قشری که ما با آنها روبه رو هستیم از اقشار زحمتکش جامعه هستند باید شان آنها نیز حفظ شود.

اکبری گفت: در سال جاری با رشد ۱۵ درصدی، توانستیم ۹۰۰ هزار میلیارد تومان قرض الحسنه جمع آوری کنیم که این میزان سرمایه نشان می دهد مردم به قرض الحسنه مهر ایران، اعتماد دارند.

وی ادامه داد: بر اساس بخشنامه بانک مرکزی، بانک قرض الحسنه مهر ایران، برای وام های تا ۱۰ میلیون تومان یک ضامن و از ۱۰ تا ۱۵ میلیون تومان دو، ضامن از متقاضیان مطالبه خواهد کرد.

اکبری گفت: سال گذشته بانک قرض الحسنه مهر ایران ۵۰ درصد تسهیلات را به کارافرینی های خرد اعطا کرد./

نظر شما