شناسهٔ خبر: 40411 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

پرورش خبر داد:

تعيين تكليف سهمیه هما برای انتقال حجاج به سرزمين وحی/ سفر ۴۳ هزار حاجی با پروازهای ایران‌ایر به جده و مدینه

حجاج مدیرعامل شرکت هواپیمایی هما از سهم ۵۰ درصدی هما برای پروازهای حج ۹۶، معادل انتقال ۴۳ هزار نفر از حجاج خبر داد و گفت: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده انتقال حجاج از ۹ مرداد و در ۲۷ الی ۲۹ روز کاری انجام خواهد گرفت.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی فرهاد پرورش مدیرعامل شرکت هواپیمایی هما در خصوص آخرین وضعیت پروازهای حج امسال از سوی ایران ایر گفت: سازمان حج و زیارت خبر نهایی در خصوص مقدار سهمیه هما و مشارکت سایر خطوط برای مراسم حج امسال را اعلام کرد.

وی به خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی گفت: مانند سنوات گذشته ایران ایر وظیفه حمل و نقل ۵۰ درصد حجاج ایرانی را دارد و ۵۰ درصد باقی پروازها برعهده شرکت‌های هواپیمایی سعودی خواهد بود.

پرورش ادامه داد: سهم ۵۰ درصدی هما برای پروازهای حج ۹۶، معادل انتقال ۴۳ هزار نفر از حجاج می‌شود که طبق برنامه‌ریزی‌های انجام گرفته از ۹ مرداد ماه در ۲۷ الی ۲۹ روز کاری انجام خواهد گرفت.

مدیرعامل شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران در خصوص استفاده از ایرباس‌های برجامی در سفر حجاج گفت:فعلا از ایرباس های مستقر در فرودگاه حضرت امام استفاده می‌کنیم ودر صورت لزوم می توانیم از ایرباس‌های جدید هم استفاده کنیم اما برنامه ما براین است که ایرباس‌های برجامی بیشتر در مسیرهای طولانی اروپایی به کار گرفته شود.

وی در این باره توضیح داد: در سنوات گذشته در عملیات پروازي حج تعدادی هواپيماي بوئينگ ۷۴۷ و تعدادی ایرباس استفاده می‌کردیم و به دلیل زمین‌گیر شدن چند فروند از ۷۴۷‌ها به دلیل قدمت امسال از هواپیماهای ایرباس‌ استفاده می‌کنیم.

پرورش خبر داد که هم اکنون مدارک هواپیماهایی که قرار است برای انتقال حجاج استفاده شود به سازمان هواپیمایی عربستان ارسال و ۸۰ درصد کار انجام و مورد تایید قرار گرفته است.

مدیرعامل شرکت هواپیمایی هما توضیح داد که مقاصد پروازی جده و مدینه خواهد بود که برنامه‌ریزی‌ها برای انجام آن به نحو احسن آغاز شده است.

نظر شما