شناسهٔ خبر: 40437 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری استان خبر داد:

رشد محسوس معاینه فنی خودروهای سنگین در زنجان

ایرج دست نشان مدیرکل راهداری وحمل‌ونقل جاده‌ای استان زنجان گفت: درسه ماه نخست سال جاری بیش ۷۴۷۴ دستگاه انواع وسیله نقلیه سنگین به مراکز معاینه فنی استان زنجان مراجعه کردند که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۲.۵ درصد رشد داشته است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره‌کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای زنجان، ایرج دست‌نشان، مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان با اعلام این خبر گفت: درسه ماه نخست سال جاری ۷۴۷۴ دستگاه انواع وسیله نقلیه سنگین به مراکز معاینه فنی استان زنجان مراجعه کردند که از این تعداد ۶۶۲۱ دستگاه موفق به دریافت برگه قبولی شدند.

وی عنوان کرد: درمجموع ۸۸.۶ درصد ازوسایل نقلیه سنگین استان زنجان موفق به قبولی ازتست معاینات فنی شدند که نسبت به سال گذشته ۱۷.۵درصد رشد داشته است .

دست‌نشان با اشاره به فعالیت دو مرکز معاینه فنی وسایل نقلیه سنگین در شهرستان‌های زنجان وهیدج استان زنجان ادامه داد: تست معاینه فنی یکی از مهمترین ابزارهای نظارتی و کنترلی برای افزایش ایمنی ترددهای جاده‌ای، جلوگیری از آلودگی محیط زیست و کاهش هزینه‌های ناشی از وجود نواقص فنی و مصرف سوخت و انجام آن برای تمام ناوگان حمل‌و‌نقل عمومی ضروری است، به طوری که بدون آن وسایل نقلیه مجوز تردد در جاده‌ها را نخواهند داشت.

مدیرکل راهداری وحمل‌ونقل جاده‌ای استان زنجان با اشاره به تجهیز مراکز معاینه فنی وسایل نقلیه سنگین به سیستم همراه با دوربین پلاک‌خوان اظهار کرد: این سیستم با هدف جلوگیری از بروز خطای انسانی در حین کنترل شاخصه‌های ایمنی ناوگان ایجاد شده و به‌کارگیری آن مانع از بروز هرنوع تخلف در جریان بازدید از ناوگان می‌شود و بدون حضور خودرو در مراکز معاینه امکان صدور برگه قبولی از تست وجود ندارد.

دست‌نشان تصریح کرد: در این مراکز تست‌هایی از جمله کنترل ترمزها، سالم بودن لاستیک، میزان صدا ودود اگزوز، وزن خودرو، باک غیراستاندارد، سالم بودن چراغ جلو و شیشه‌ها، لغزش جانبی چرخ‌ها و کیلومترشمار مورد بازرسی و نظارت قرار می‌گیرند.

نظر شما