شناسهٔ خبر: 40467 - سرویس شرکت‌ها
نسخه قابل چاپ

سازمان هواشناسی اعلام کرد؛

طوفان گرد و خاک در زابل تا جمعه/ رعد و برق و وزش باد موقتی در شمال‌غرب و سواحل‌غربی خزر

طوفان شن در سیستان و بلوچستان سازمان هواشناسی کشور در سه روز آینده برای نوار شرقی کشور وزش گاهگاه باد شدید را پیش‌بینی کرده است که در برخی نقاط، به‌ویژه در زابل با گرد و خاک همراه می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، براساس تحلیل آخرین نقشه‌های هواشناسی بعد از ظهر امروز در ارتفاعات البرز غربی و زاگرس مرکزی رشد ابر و بارش پراکنده گاهی با رعد وبرق و وزش باد رخ دهد و در سایر مناطق کشور آسمان صاف و آفتابی است.

ایرنا نوشت: در سه روز آینده با افزایش سرعت وزش باد در مناطق جنوبی سمنان، بخش‌هایی از استان‌های اصفهان، قم و مرکزی با پدیده گرد و غبار رقیق روبرو هستند که این وضعیت پنجشنبه در این مناطق تقویت می‌شود.

با افزایش سرعت وزش باد از بعدازظهر چهارشنبه (فردا) در عراق، توده گرد و خاک تشکیل می‌شود که در پنجشنبه انتقال آن به بخش هایی از جنوب غرب کشور دور از انتظار نخواهد بود.

از اواخر وقت چهارشنبه و در روز پنجشنبه با نفوذ جریان‌های شمالی و گذر موج تراز میانی جو از نوار شمالی کشور، در مناطقی از شمال غرب و سواحل غربی خزر آسمان ابری، رگبار، گاهی با رعد و برق و وزش باد شدید موقتی پیش‌بینی می‌شود.

پنجشنبه در سواحل دریای خزر دمای هوا کاهش نسبی داشته و دریای خزر مواج می شود. همچنین برای پنجشنبه با تقویت جریان‌های‌جنوبی و انتقال رطوبت در جنوب سیستان بلوچستان نیز افزایش ابر و رگبار پراکنده و رعد و برق وزش باد در بعد از ظهر پیش‌بینی شده است.

نظر شما