شناسهٔ خبر: 40490 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

یک متخصص ساختمان‌سازی:

استفاده از معماری ارگانیک برای تمام اقشار جامعه ممکن خواهد بود/ ضرورت احداث ساختمان‌های زیست‌محیطی درفضاهای شهری

معماری سبز یک مهندس در حوزه معماری و متخصص صنعت ساختمان سازی با بیان این نکته که استفاده از معماری ارگانیک برای تمام اقشار جامعه با هر سطح اقتصادی ممکن خواهد بود، توضیح داد: متاسفانه ما در کشور به سمت تجمل گرایی می‌رویم در صورتی که با هزینه‌هایی بسیار پایین‌تر از سطح انتظار می‌توانیم فضایی سازگار با محیط زیست داشته باشیم.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، فرشاد حسینی در حاشیه اولین سمپوزیوم معماری پویا گفت: پویا بودن باید به نحوی باشد که  در لحظه نخست به مخاطب انتقال پیدا کند این موضوع می تواند حتی با قرار دادن درختچه‌ای در فضایی هرچند کوچک اتفاق بیافتد.

وی با بیان اینکه جهان کنونی محتاج استفاده از انرژی های تجدید پذیر است، افزود: بشر ناچار است برای ادامه حیات خود روی کره زمین از انرژی هایی استفاده کند که تمام نشود که در این میان کار معماران و شهرسازان به عنوان فراهم کننده آسایش بشری صدچندان است.

به گزارش ایلنا، حسینی تاکید کرد: یک معمار باید در راستای ایجاد یک فضای ارگانیک شهری با طراحی خود به مردم عادی آموزش دهد تا رفته رفته در سطح شهر شاهد فضاهایی در تعامل با محیط زیست باشیم.

وی به جنبه‌های مختلف پویایی در منابع موجود در کره زمین اشاره کرد و گفت: پویا بودن باید از تمام لحاظ از جمله منابع آب، برق و گاز دیده شود و ساخت ساختمان‌هایی که بیشترین کمک را به تمام منابع داشته باشند باید در اولویت معماران و طراحان قرار بگیرد.

حسینی ادامه داد: در طراحی ساختمان‌ها با بهره‌گیری از پنل‌های خورشیدی و یا استفاده از آب‌های خاکستری برای آبیاری درختان با توجه به کمبود آب در کشور با استفاده از سیستم‌های خاص که طراحی آن بر عهده طراحان است می‌توانیم علاوه بر حفظ محیط زیست ساختمانی مدرن و مورد نیاز روزداشته باشته باشیم.

وی با بیان این نکته که استفاده از معماری ارگانیک برای تمام اقشار جامعه با هر سطح اقتصادی ممکن خواهد بود، توضیح داد: متاسفانه ما در کشور به سمت تجمل گرایی می‌رویم در صورتی که با هزینه‌هایی بسیار پایین‌تر از سطح انتظار می‌توانیم فضایی سازگار با محیط زیست داشته باشیم. به عنوان مثال در ایجاد یک بام سبز نباید خود را ملزم به قراردادن استخر و یا باربیکیوی مجهز بدانیم بلکه با کاشت درختان چهار فصل ارزان قیمت و قراردادن چند صندلی به عنوان فضایی برای نشستن می‌توانیم بهترین بهره را از اکسیژن موجود در گیاه و احساس آرامش از رنگ سبز آن ببریم

برچسب‌ها:

نظر شما