شناسهٔ خبر: 40494 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد:

جزئیات برگزاری اولین جلسه کمیسیون ماده ۵ شهر یاسوج در سال جاری

محمدمهدی سهیلی مدیر شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد از برگزاری اولین جلسه کمیسیون ماده ۵ شهر یاسوج در سال جاری در محل سالن جلسات استانداری خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان کهگیلویه و بویراحمد، محمدمهدی سهیلی گفت: اولین جلسه کمیسیون ماده ۵ شهر یاسوج با ۴ دستورکار ذیل مربوط به شهر یاسوج در سالن کنفرانس امور عمرانی استانداری به ریاست وی و با شرکت اعضاء تشکیل شد.

در ابتدای جلسه سهیلی به بیان کلیات موضوعات مبتلابه شهرسازی پرداخت و سپس به کمک کارشناسان مدیریت شهرسازی به تشریح هر کدام از موضوعات پرداخت. اعضاء جلسه نقطه نظرات کارشناسی خود را بر روی هر مورد بیان و سپس تصمیمات ذیل اخذ شد:

۱-درخواست شهرداری یاسوج مبنی بر تغییر کاربری بخشی از فضای چشمه نباتی حدفاصل پل چمران تا کتابخانه مرکزی یاسوج از فضای سبز به مسکونی تجاری مطرح و با نواری به عرض ۱۲ متر و در یک طبقه از کف با بلوار کاشانی با شرایط زیر موافقت شد:

مالکین نواری تجاری حق باز کردن هرگونه بازشو در پارک ضلع غربی را ندارند.

در صورتی که این زمین بین شهرداری و مالکین به صورت کامل شامل تجاری و فضای سبز به توافق رسیدند و تحویل و تحول انجام شد بعد از توافق نهایی شهرداری مجاز به صدور پروانه خواهد بود.

- جانمایی پارک توسط شهرداری همزمان با صدور پروانه باید صورت گردد.

- صدور پروانه در این قسمت منوط به توافق مالکین زمین با شهرداری است و در صورت توافق شهرداری با کل مالکین این مصوبه اعتبار دارد.

۲- درخواست شهرداری یاسوج مبنی بر تغییر کاربری از فضای آموزشی عالی به مسکونی و تأیید طرح تفکیک به مساحت ۹۲۵۱۷ مترمربع واقع در اراضی زیرتل مطرح و مقرر شد با کلیات تغییر کاربری از آموزش عالی به مسکونی موافقت گردید؛ و مقرر شد که در کمیته فنی ظرف مدت یک ماه جزییات دسترسی‌ها با لحاظ نمودن ضوابط طرح جامع و تفصیلی بررسی و در جلسه آتی کمیسیون ماده ۵ مطرح گردد.

۳- درخواست شهرداری یاسوج مبنی بر بررسی و تأیید طرح تفکیک مطرح و با طرح تفکیکی و حذف انتهای کوچه ۸ متری مشروط به نداشتن معارض اجتماعی موافقت شد.

۴- درخواست شهرداری یاسوج مبنی بر تعیین تعداد پارکینگ مورد نیاز مجتمع تجاری – رفاهی و خدماتی واقع در بر بلوار کشاورز مطرح و با نظریه کمیته فنی در خصوص تعداد پارکینگ موافقت شد.

نظر شما