شناسهٔ خبر: 40506 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

موسوی:

ترابری ۵.۲ میلیون نفر سفر در بنادر قشم طی سه ماه/ ۱۳۵۸ نفر گردشگر بین جزایر کیش و قشم جابجا شدند

بندر قشم مدیر اداره بنادر و دریانوردی قشم از تخلیه و بارگیری ۱.۷ میلیون انواع کالای نفتی و غیرنفتی و ترابری ۵.۲ میلیون نفر- سفر در بنادر این جزیره از ابتدای سال جاری تاکنون خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از هرمزگان، سید باقر موسوی ضمن تشریح آمار عملکرد بنادر قشم طی سه‌ماهه فصل بهار سال ۹۶ گفت: طی این مدت، یک میلیون و ۷۰۸ هزار و ۱۴۷ تن انواع کالاهای نفتی و غیرنفتی تخلیه و بارگیری شد.

وی افزود: از این رقم، یک میلیون و ۶۷۵ هزار و ۹۲۷ تن مربوط به کالاهای غیرنفتی و ۳۲ هزار و ۲۲۰ تن به فرآورده‌های نفتی اختصاص دارد.

مدیر اداره بنادر و دریانوردی قشم از صادرات و واردات حدود ۱۴ هزار و ۷۵۰ تن کالای غیرنفتی در بنادر این جزیره طی مدت یاد شده سخن به میان آورد و افزود: جابجایی ۹۲۱ تن کالا صادراتی و ۱۳ هزار و ۸۲۹ تن محموله‌های وارداتی طی این مدت صورت گرفت.

موسوی حجم عملیات کابوتاژ کالاهای غیرنفتی در بنادر جزیره قشم را یک میلیون و ۶۴۹ هزار و ۳۸۹ تن اعلام کرد.

این مقام مسئول همچنین به کارنامه فعالیت‌های مسافری در جزیره قشم نیز اشاره کرد و اظهار داشت: از آغاز امسال تا ابتدای تیرماه جاری، ترابری ۵ میلیون و ۲۱۵ هزار و ۹۷۳ نفر-سفر در بنادر مسافری قشم به ثبت رسید.

مدیر اداره بنادر و دریانوردی قشم با اشاره به فعالیت کشتی کروز سانی طی فصل بهار سال جاری گفت: تعداد یک هزار و ۳۵۸ نفر مسافر و گردشگر از طریق این کشتی تفریحی بین جزایر کیش و قشم جابجا شدند.

مدیر اداره بنادر و دریانوردی قشم در پایان از تخلیه و بارگیری یک هزار و ۶۴۶ TEU کانتینر در بنادر بهمن و کاوه قشم خبر داد.

نظر شما