شناسهٔ خبر: 40521 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

سعیدنژاد در مراسم روز جهانی دریانوردان:

باید سیاست‌های توسعه دریامحور را اجرا کنیم/ اتحاد و همبستگی در ارگان‌های دریایی وجود دارد/ توجه به مسائل رفاهی و بیمه‌ای دریانوردان

سعیدنژاد مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی کشورمان با بیان اینکه باید سیاست‌های توسعه دریامحور در دستور کار قرار گرفته و به این نکته مهم توجه کنیم، افزود: دریا نیاز به توجه دارد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمد سعیدنژاد در مراسم گرامیداشت روز جهانی دریانوردان که شب گذشته با حضور وزیر راه و شهرسازی و مدیران ارگان‌های دریایی برگزار شد، گفت: خدا را شاکریم که تفاهم و همدلی و یکپارچگی در مجموعه ارگان‌های دریایی وجود دارد و این اجتماع امشب نشانه‌ای از وجود این همدلی، اتحاد و همبستگی است.

وی با بیان اینکه دریا نیاز به توجه دارد و همه ما مسئولیم که از این نعمت خدادای بهره‌ کافی ببریم، ادامه داد: چند نکته در سخنان آقای وزیر و رئیس کمیسیون عمران وجود داشت که لازم است یادآوری کنم. نکته بسیار مهمی را آقای آخوندی در باره توجه به تمرکز جمعیت در مناطق ساحلی ایران مطرح کردند؛ به دلیل کمبود جمعیتی که در این بخش‌ها داریم باید سیاست‌های توسعه دریامحور در دستور کار قرار گرفته و به این نکته مهم توجه کنیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی به صحبت‌های سردار فدوی اشاره کرد و با اشاره به اقتدار ایران در دریا که یکی از شاخصه‌های اصلی حضور ما در دریا است گفت: یکی دیگر از مسائلی که باید به آن توجه شود بحث اهمیت به نصب پرچم کشور در شناورها است. در این زمینه پس از برجام بخش زیادی از کشتی‌های ایرانی مزین به پرچم جمهوری اسلامی شدند و امیدواریم بقیه نیز این کار را ادامه دهند.

وی به سخنان رئیس کمیسیون عمران مجلس اشاره کرد و ادامه داد: اهمیت توجه به مسائل رفاهی دریانوردان نکته مهمی است. بسیاری از دریانوردان کارهای سختی دارند به خصوص دریانوردان شناورهای سنتی که نه پوشش بیمه درمانی دارند و نه بیمه عمر هستند. این یکی از ایرادات اساسی است که باید به آن توجه کرد.

وی گفت: البته در گذشته قانونی بود که فعالیت در دریا به عنوان بخشی از خدمت نظام وظیفه محسوب می‌شد که درحال حاضر کمتر به این موضوع توجه می‌شود.

سعیدنژاد به اوضاع بنادر کشور بعد از برجام اشاره کرد و گفت: امیدواریم بتوانیم با شرایط به وجود آمده بعد از لغو تحریم‌ها و با توجه به تمایل سرمایه‌گذاران خارجی به حضور و کار در بنادر ایران زمینه حضور بیشتر سرمایه گذاران را در مناطق بندری فراهم کنیم.

نظر شما