شناسهٔ خبر: 40542 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

استاندار کردستان:

هدف از ایجاد شهر جدید در کردستان باید کارآفرینی باشد

جلسه استاندار کردستان هدف از ایجاد شهر جدید در کردستان را ایجاد کارآفرینی دانست و گفت: بسیار ضرورت دارد کە در صورت ایجاد شهر جدید مطالعات دقیق و ملاحظات فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی لحاظ شود.

بە گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی کردستان، عبدالمحمد زاهدی در جلسە امکان‌سنجی و مکان‌یابی شهر جدید در کردستان با بیان این مطلب گفت: همە ملاحظات و پیوست‌ها در ایجاد یک شهر آبرومند باید مدنظر قرار بگیرد چرا کە ما نمی‌خواهیم چیزی شبیە نایسر به وجود بیاید. 

وی با بیان اینکە ارادە سیاسی و حمایت پشت سر هر طرح مطالعە شدە و علمی در استان وجود دارد افزود: در درجە اول باید بە این سؤال پاسخ دادە شود کە آیا احداث یک شهر جدید می‌تواند مشکلات شهر سنندج را مرتفع کند یا خیر.

زاهدی الگو گرفتن از احداث شهرهای جدید نظیر آنچە در تهران اتفاق افتاد برای استانی مثل کردستان را مناسب ندانست و اظهار کرد: باید مشکلات آن شهرهای جدید بررسی و از تکرار آن‌ها جلوگیری کرد.

استاندار کردستان در بخش دیگری از سخنان خود بە مصوبە شورای عالی معماری و شهرسازی نیز اشارە کرد و گفت: این مصوبە در خصوص حفظ چشمەها، تپەها و درەهای شهر سنندج است کە بە زودی دستورالعمل آن ابلاغ می‌شود.

نظر شما