شناسهٔ خبر: 40601 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان خبر داد:

تحویل بیمارستان ۱۶۱ تختخوابی نهاوند به دانشگاه علوم پزشکی همدان

بیمارستان نهاوند مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان از تحویل موقت بیمارستان ۱۶۱ تختخوابی نهاوند به دانشگاه علوم پزشکی همدان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان همدان، فرهاد فرزانه با اشاره به تحویل موقت بیمارستان ۱۶۱ تختخوابی نهاوند به دانشگاه علوم پزشکی همدان اظهار کرد: این بیمارستان در تاریخ ۳۰ اردیبهشت از طرف سازمان مجری وزارت راه و شهرسازی به صورت موقت به وزارت بهداشت تحویل داده شده و در مرحله شناسایی نقص و ایرادهای احتمالی برای رفع آن و تحویل نهایی است.

وی افزود: این بیمارستان در زمینی به مساحت ۶.۳ هکتار با مساحت زیربنای کل ۱۳ هزار مترمربع شامل ۱۲ هزار و ۲۰۰ متر مربع ساختمان اصلی و ۸۰۰ متر مربع ساختمان جانبی، منبع آب، تصفیه‌خانه فاضلاب، نگهبانی، مخازن سوخت و پست تقلیل فشار اجرا شده است.

وی همچنین عنوان کرد: این پروژه با اسکلت بتنی و سطح اشغال ۶ هزار و ۳۰۰ متر مربع با نمای سنگ تراورتن در چهار طبقه شامل بخش‌های داخلی، کودکان، زنان (۱۲۵ تخت عمومی، ۲۴ تخت ccu، ۶ تخت icu و ۶ تخت nicu) جمعاً ۱۶۱ تخت احداث و در تاریخ فوق برای تجهیز و بهره‌برداری تحویل دانشگاه علوم پزشکی شد.

وی یادآور شد: سیستم تأسیسات مکانیکی در این بیمارستان ترکیبی از تهویه مطبوع و فن‌کوئل و سیستم تأسیسات برقی شامل برق شهری و برق اضطراری است.

فرزانه با بیان اینکه دیوارکشی محوطه به پایان رسیده و فنس‌کشی نیز در حال اتمام است، ادامه داد: بخشی از تجهیزات پزشکی از طرف دانشگاه علوم پزشکی به بیمارستان منتقل و نصب شده است.

به گفته وی بیمارستان ۱۶۱ تختخوابی نهاوند در سال ۸۸ وارد مرحله اجرایی شده و اکنون آماده تحویل نهایی به دانشگاه علوم پزشکی است تا تجهیز و آماده بهره‌برداری شود.

وی در خاتمه در مورد آخرین وضعیت اجرایی پروژه بیان کرد: ساختمان با تکمیل آسانسور، دیوارکشی و فنس کشی و همچنین وصل آب، برق، گاز و فاضلاب به علوم پزشکی تحویل شد.

نظر شما